Open dag zaterdag 17 september

Tijd voor AvontuurAchttien scoutinggroepen in Rotterdam waaronder de Scouting Prins Hendrikgroep Hoek van Holland openen op zaterdag 17 september hun deuren tijdens het evenement ‘Tijd voor Avontuur’: een avontuurlijke open dag vol activiteiten en spelen voor kinderen van 6 tot 18 jaar en voor vrijwilligers op zoek naar een leuke vrijetijdsbesteding!

Tijd voor Avontuur is de nieuwe slogan van Scouting Nederland. Onder deze naam worden evenementen georganiseerd door lokale scoutinggroepen; in Rotterdam doen de groepen dit gezamenlijk op dezelfde dag. Ook de Scouting Prins Hendrikgroep doet mee.

Wekelijks zijn er in Hoek van Holland ongeveer 75 jeugdleden actief binnen onze scouting vereniging. Zij beleven geweldige avonturen en werken aan hun eigen ontwikkeling: ze durven, ze doen en ze verleggen hun grenzen!

Tijdens deze open dag op zaterdag 17 september kun jij dit zelf ook beleven. Op het terrein van de Scouting Prins Hendrikgroep vinden vele activiteiten plaats.

Zonder enthousiaste vrijwilligers die wekelijks actief zijn met en voor de kinderen, en die zorgen dat de verenigingen hun taken kunnen uitvoeren, kunnen deze activiteiten niet plaatsvinden. En met een groeiend ledenaantal is er altijd behoefte aan meer vrijwilligers bij de groepen.

Ben jij vroeger scout geweest, of ben je een enthousiast outdoor type of gewoon graag actief en buiten bezig met kinderen? Neem dan op 17 september een kijkje bij de groep in jouw buurt, en wellicht vind jij ook een nieuwe hobby!

Binnen de Scouting Prins Hendrikgroep Hoek van Holland zijn er 5 leeftijdgroepen die deze dag programma hebben waarmee je kan meedraaien.

Bevers

Jongens en meisjes van 5 t/m 7 jaar
09:30 uur t/m 11:30 uur

Welpen

Welpen en Kabouters

Jongens en meisjes van 7 t/m 11 jaar
14:00 uur t/m 16:00 uur

Scouts

Boy Scouts en Girl Scouts

Jongens en meisjes van 11 t/m 15 jaar
13:00 uur t/m 15:00 uur

Hopelijk zien we jullie dan. Tot dan!

Reactie toevoegen