Lid worden?

Scouting Prins Hendrikgroep is een actieve en gezellige vereniging uit Hoek van Holland met ongeveer 75 jeugdleden en 30 leden (leiding, bestuur en ondersteunende leden).

Lid worden van de Scouting Prins Hendrikgroep? Dat kan!

Je hoeft niet gelijk lid te worden van de groep. Eerst mag je 3 opkomsten komen kijken bij ons en doe je mee aan de activiteiten die wij doen. Voordat je komt kijken, meld wel even bij het speltak dat je komt, zodat ze rekening met jou kunnen houden. Mocht je het toch niks vinden, je bent nergens toe verplicht. Na de 3e keer ontvang je van de leiding het inschrijfformulier (of download hem hier). Deze lever je weer in bij je leiding.

Wil je geen jeugdlid worden, maar leiding worden bij één van de speltakken? Dan ben je ook welkom bij ons. De Scouting Prins Hendrikgroep is altijd op zoek naar enthousiaste mensen om ons leidingteam te versterken. Je bent welkom om een aantal keer te komen kijken bij het speltak waar je leiding van wilt worden. Laat wel van tevoren even weten dat je langskomt.

Speltakken

Bevers Welpen Scouts Explorers Roverscouts

Scouting Prins Hendrikgroep kent 7 verschillende speltakken. Dit is een leeftijdsgroep binnen de scouting waarin de kinderen en jeugd actief zijn.

• Bevers: jongens en meisjes van 5 t/m 7 jaar
  • Welpen: jongens van 7 t/m 11 jaar
  • Kabouters: meisjes van 7 t/m 11 jaar
  • Boy Scouts: jongens van 11 t/m 15 jaar
  • Girl Scouts: meisjes van 11 t/m 15 jaar
  • Explorers: jongeren van 15 t/m 18 jaar
  • Stam: jongeren van 18 t/m 23 jaar

Het kan zijn dat een speltak een wachtlijst heeft ingesteld voor nieuwe leden. Neem daarom eerst contact op met de leiding van het speltak waar je wilt komen kijken.

Contributie en kosten

De contributie is in 2024 vastgesteld op € 120,-- per jaar. De incasso inning vindt, na het tekenen van de machtiging, twee keer per jaar plaats (€ 60,--). Hiervan wordt je minimaal 14 dagen van te voren om de hoogte gebracht per e-mail.

De contributie wordt onder andere gebruikt voor het volgende:

• Onderhoud clubhuis en materiaal;
  • Het organiseren van groepsopkomsten zoals de opening van het seizoen, Sinterklaas en kerst;
  • Een deel gaat naar Scouting Nederland (waaronder het Scouting Magazine).

Verder gaan we één keer per jaar op zomerkamp met de hele groep de 1e week van de zomervakantie. We gaan dan een week kamperen bij een andere scoutinggroep ergens in Nederland. De kosten hiervoor bedragen ongeveer € 130,--. Dit geld wordt onder meer gebruikt voor het vervoer, activiteiten, de huur van het terrein en de maaltijden.

Ook organiseren de speltakken meestal 2 weekenden per jaar waarvoor meestal gevraagd wordt naar een kleine bijdrage.

Uniform

Tijdens de opkomst dragen alle leden een uniform. In de wintertijd bestaat deze uit het volgende:

1. een ScoutFit blouse in de kleur van het speltak waar je bij zit;
  2. een das met het embleem van de Scouting Prins Hendrikgroep met dasring.

In de zomertijd bestaat deze uit het volgende:

1. een polo in de kleur van het speltak waar je bij zit;
  2. een das met het embleem van de Scouting Prins Hendrikgroep met dasring.

De ScoutFit blouse en das zijn te bestellen bij de ScoutShop. De dichtstbijzijnde ScoutShop zit in Vlaardingen (Watersportweg 24). Meer informatie over de ScoutShop en de online catalogus op scoutshop.nl. De polo is te bestellen bij de groep.