juli 2021

Samen op kampNadat vorig jaar het zomerkamp door corona niet door ging, gaat deze dit jaar wel door, maar wel in een aangepaste vorm. Door de coronamaatregelen is het niet mogelijk om een hele week met alle speltakken op zomerkamp te gaan. Hierdoor hebben we besloten de kampweek in twee delen te knippen. De Bevers, Welpen en Kabouters gaan van zaterdag 17 juli t/m dinsdag 20 juli op zomerkamp en de Boy Scouts, Girl Scouts en Explorers van woensdag 21 juli t/m zaterdag 24 juli.

Scouting Nederland heeft samen met andere organisaties het Protocol Samen op kamp in 2021 ontwikkeld waarin de overheidsmaatregelen zijn toegespitst op het verantwoord en veilig kunnen organiseren van kampen. Voordat iedereen op zomerkamp mag, moeten ze de vragen van de gezondheidscheck met nee beantwoorden. Iedereen die 18 jaar en ouder is houdt 1,5 meter afstand tussen elkaar behalve tijdens sport- en spelactiviteiten waar dat niet mogelijk is en behalve bij kinderen tot en met 12 jaar. In het protocol staan meer regels waaraan wij ons moeten houden.

Dit jaar gaan we voor de vierde keer naar Liessel (eerder in 2000, 2007 en 2017) naar het terrein van Jong Nederland Liessel. Eerder vanochtend zijn de Bevers, Welpen en Kabouters vertrokken naar Liessel om van hun kamp te genieten. Aanstaande dinsdagmiddag zijn ze weer terug in Hoek van Holland. Woensdagochtend om 09:00 uur verzamelen de Boy Scouts, Girl Scouts en Explorers om om 10:00 uur te vertrekken naar Liessel. Zij zijn zaterdag om 13:00 uur weer terug.

Doordat we in twee groepen een halve week op zomerkamp gaan is het niet mogelijk om een kaartje te sturen. Het sturen van een mailtje is wel mogelijk. Helaas kunnen we de berichten niet beantwoorden.

De speltakken zijn tijdens het kamp te volgen op Instagram. Ook zal er op Twitter, Facebook en Instagram van de Scouting Prins Hendrikgroep wat geplaatst worden.

Ondanks de maatregelen gaan we er een leuke week van maken!