oktober 2011

JOTA-JOTI 2011 logoDit weekend vindt de JOTA-JOTI plaats op ons clubhuis. Dit is de jaarlijke Jamboree On The Air en Jamboree On The Internet waar scouts over de hele wereld met elkaar in contact proberen te komen. De groep doet dit jaar alleen mee aan de JOTI op zaterdag. De indeling is als volgt:

Junior Scouts: 13:00 uur tot 14:30 uur
Senior Scouts: 14:30 uur tot 16:00 uur
Sherows: 16:00 uur tot 17:30 uur
Stam & Leiding: Vanaf 19:30 uur tot laat in de avond/nacht.

Kan je vandaag niet, maar wil je wel meechatten? Volg dan deze handleiding.

Officieel is het 4 oktober dierendag, maar voor de Kabouters van de Scouting Prins Hendrikgroep in Hoek van Holland was dit zaterdag 1 oktober. Toen waren ze namelijk op bezoek bij Vogelasiel De Houtsnip in Hoek van Holland.

Hoewel De Houtsnip en de Scouting vlak bij elkaar zijn gevestigd op sportpark De Rondgang, was het bezoek heel interessant en erg gezellig. Een flinke groep meiden tussen de 8 en 11 jaar oud met begeleiding werd opgevangen door de vrijwilligers Alies de Vries en Lillian van Nieuwland van De Houtsnip. Bij De Houtsnip is het momenteel een rommeltje door de renovatie, maar dit stond een educatief en leuk middagprogramma niet in de weg. Educatief, want iedereen moest aan de bak. Terwijl schoon water werd gebracht voor de vogels en er werd schoon gemaakt, werd er uitleg gegeven over het voeren en over het behandelen van gewonde en zieke vogels. Ook over de vele vogels die je dagelijks ziet in je tuin of in het bos. Daarna werden prachtige tekeningen gemaakt waarbij de vogels natuurlijk centraal stonden. Aan het einde van de middag hadden de Kabouters nog een leuk presentje voor de dieren.

Groepsfoto van de kabouters voor Vogelopvangcentrum De Houtsnip.