maart 2012

Jantje BetonDeze week is het collecteweek voor Jantje Beton. Deze zet zich voor meer en betere buitenspelplaatsen voor kinderen. De Prins Hendrikgroep doet samen met Harmonievereniging Rotterdam aan Zee Hoek van Holland aan.

Morgenavond tussen 19:30 uur en 21:30 uur zullen de sherows gaan collecteren. Een dag later zijn de senior scouts aan de beurt van 19:00 uur tot 21:00 uur, vrijdagavond de junior scouts op dezelfde tijd. Op zaterdagochtend lopen de bevers en de welpen hun wijk van 09:30 uur tot 11:30 en 's middags van 14:00 uur tot 16:00 uur de kabouters.

Van de opbrengst die de groep binnenhaalt, mogen we de helft zelf besteden. Wij hopen op uw bijdrage te rekenen.

Rabobank Clubkas CampagneDe Scouting Prins Hendrikgroep doet dit jaar weer mee aan de Rabobank Clubkas Campagne.

Bij de Rabobank Clubkas Campagne bepalen de leden van Rabobank Westland via deze website welke verenigingen en stichtingen een sponsorbedrag van ons ontvangen. Hiervoor krijgt ieder lid vijf stemmen. U mag maximaal twee stemmen uitbrengen op dezelfde club. Een voorbeeld: uw (klein)dochter/zoon is lid van Scouting Hoek van Holland en uw (klein)zoon/dochter doet fanatiek aan voetbal. Dan geeft u beide clubs twee stemmen. De overgebleven stem geeft u aan een andere vereniging of stichting die volgens u wel een sponsorbijdrage kan gebruiken.

Er kan gestemd worden op deze website van 5 t/m 18 maart. Doe mee en steun de Scouting Prins Hendrikgroep! We kunnen deze bijdrage hard gebruiken voor het afbouwen van de 1e etage van ons clubhuis.

Namens alle kinderen, leiding en bestuur alvast bedankt.

Op zaterdag 3 maart vindt van 19:00 uur tot 23:00 uur de iScout 2012 plaats. Dit is een internetspel georganiseerd door de stam van Scouting Zierikzee en hieraan doet de Scouting Prins Hendrikgroep voor de eerste keer aan mee.

iScout

In dit spel maak je een reis rond de wereld en verdeel je de groep in een groep die de reisvragen gaat beantwoorden en meerdere groepjes die de doe-opdrachten gaan doen. Het doel van het spel is zoveel mogelijk reispunten te verzamelen en dat doe je door te reizen. Iedere reis bestaat uit twee vragen waarmee per vraag een punt is te verdienen. Deze reisvragen gaan over landen, culturen en plaatsen op de aarde en het antwoord is meestal een plaats die door middel van Google Maps aangegeven moet worden.

Op te kunnen reizen heb je reisminuten nodig. Aan het begin van het spel krijg je 40 minuten. Meer minuten kan je verdienen door de doe-opdrachten uit te voeren. Deze doe-opdrachten moet je uitvoeren en het resultaat moet je fotograferen of filmen.

Voor meer informatie over de iScout, check hun officiele website.

De voorloper van de iScout was de Cyberhike (georganiseerd door Stam Castricum en ScoutQuest.com). Hieraan heeft de stam in 2006 aan meegedaan en de groep in 2007 en 2008.