augustus 2009

Na een geslaagd kamp waren er voor het groepsbestuur wat hindernissen te nemen voor het begin van het nieuwe seizoen. Er gaan een aantal dingen veranderen binnen de Prins Hendrikgroep met ingang van het nieuwe seizoen.

De scouts zouden aan het begin van het nieuwe seizoen bestaan uit 37 kinderen en 3 leiding. Dit vonden we niet wenselijk en we hebben daarom besloten om de scouts te splitsen in junior en senior scouts. De junior scouts hebben opkomst op vrijdagavond van 19:00 uur tot 21:00 uur en de senior scouts op donderdagavond van 19:00 uur tot 21:00 uur. Dit alles houdt wel in dat de kinderen 1 jaar langer bij de scouts zitten (tot hun 15e).

Bij de bevers worden vanaf september de officiële leeftijdgrenzen van Scouting Nederland gehanteerd. Dit houdt in dat kinderen welkom zijn vanaf 5 jaar.