december 2014

Vandaag, op oudejaarsdag, heeft de Scouting Prins Hendrikgroep op het Brinkplein de jaarlijkse oliebollenactie afgesloten met de losse verkoop van oliebollen en appelbeignets. Degene die tijdens de voorverkoop eerder deze maand bij de jeugdleden oliebollen hadden gekocht, konden deze vandaag tussen 09:00 uur en 15:00 uur afhalen bij ons kraampje op het Brinkplein. Ook dit jaar konden bedrijven via de website oliebollen en appelbeignets bestellen en deze werden dan door ons op 30 of 31 december bezorgd.

Oliebollenkraam

Dit jaar zijn er ongeveer 3.850 oliebollen en 650 appelbeignets verkocht. De opbrengst van deze actie gaat naar de groep en dit kunnen we hard gebruiken voor het bouwen van lokalen op de zolderverdieping. Bedankt voor uw steun.

Wederom veel dank aan Bakkerij Vreugenhil uit Maasdijk voor het bakken van de overheerlijke oliebollen en appelbeignets!

Afgelopen zaterdag hadden de bevers, welpen en kabouters hun laatste opkomst van het jaar 2014 wat traditioneel de kerstopkomst is. Na geopend te hebben gingen de kinderen naar het dorp om daar vossenjacht te spelen. Er waren zes groepjes en tien vossen (waaronder een kerstman, schaatser en sneeuwschuiver). De groepjes moesten een woord raden en kregen van elke vos een letter. Dit vormde het woord kerstfeest. Na de vossenjacht gingen we terug naar het clubhuis om daar pannenkoeken te eten en daarna was het helaas weer afgelopen.

De andere speltakken hebben afgelopen week ook hun laatste opkomst van het jaar gehad. Dit bekent dus dat we tijdens de kerstvakantie niet draaien en de eerste opkomst in 2015 is in de week van 5 januari.

Natuurlijk staan we wel weer op het Brinkplein op oudejaarsdag om oliebollen en appelbeignets te verkopen. Ook kunnen dan de bestellingen opgehaald worden.

De leden, leiding en bestuur van de Scouting Prins Hendrikgroep
wenst iedereen prettige feestdagen en een voorspoedig 2015!

Nationale ScoutingloterijHet afgelopen jaar heeft de Scouting Prins Hendrikgroep meegedaan met de Nationale Scoutingloterij. Van de € 2,50 per lot gaat € 1,50 naar de groep wat we hebben gebruikt voor de aanschaf van onze nieuwe uniformen. Onze dank is groot aan de jeugdleden die waanzinning hun best hebben gedaan om deze actie te laten slagen.

Afgelopen week is door Scouting Nederland de uitslag bekend gemaakt van de prijzen die zijn gevallen op de lotnummers. De tweede prijs, een Philips Flat TV t.w.v. € 1.499,-, is gevallen op lotnummer 148.735 welke de groep heeft verkocht. Check dus jullie loten! De volledige uitslag is hier te vinden.