Groepsinfo

Scouting Prins Hendrikgroep logoWij zijn de Scouting Prins Hendrikgroep uit Hoek van Holland. De groep is opgericht in 1926 en bestaat op dit moment uit ongeveer 75 jeugdleden en 30 leden ((leiding, bestuur en ondersteunende leden) verdeelt over 7 speltakken (namelijk de Bevers, Welpen, Kabouters, Boy Scouts, Girl Scouts, Explorers en Stam). Wij zijn een landgroep.

Wat is Scouting?

Scouting is opgericht in 1907 door Robert Baden-Powell en is in Nederland de grootste jeugd- en jongerenorganisatie met meer dan 110.000 jeugdleden verdeelt over meer dan 1000 groepen. Wereldwijd telt Scouting ruim 50 miljoen leden.

Scouting brengt de kinderen en jongeren een plezierige vrijetijdsbesteding. Samenwerken, avontuur, respect voor elkaar en de leefomgeving, zelfstandigheid en ontplooiing zijn hierbij centrale thema's. De activiteiten worden, na mate de kinderen ouder worden, meer zelfstandig georganiseerd zonder hulp van begeleiding.

Ons clubhuis

Ons clubhuis staat aan de Harwichweg 205 te Hoek van Holland. Het clubhuis is omringd door een groot speelveld en ligt in een bosrijke omgeving. (meer info)

Lid worden?

Ben je nog geen lid van de Scouting Prins Hendrikgroep en wil je graag lid worden? Dat kan! (meer info)

Opzeggen lidmaatschap

U kunt het lidmaatschap met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand opzeggen. Deze opzegging dient dan vóór 1 maart of vóór 1 september bij ons binnen te zijn. Niet of te laat opzeggen betekent dat u het volgende half jaar dient te betalen. Restitutie op reeds betaalde contributie wordt niet verleend. U kunt hiervoor een brief schrijven naar ons postbus adres (Postbus 7, 3150 AA Hoek van Holland) of een e-mail sturen naar de ledenadministratie.