Kleding

Het uniform van de Scouting Prins Hendrikgroep bestaat uit een ScoutFit blouse, groepsdas met dasembleem, dasring en groepspolo. Als je nog niet bent geïnstalleerd, mag je alleen de blouse dragen, zonder tekens, groepsdas en dasring.

ScoutFit blouse

Tijdens de wintertijd, die loopt van de laatste zondag in oktober tot de laatste zaterdag van maart, en bij officiële gelegenheden (zoals bij de Dodenherdenking) dragen wij de ScoutFit blouse. Deze is gemaakt van een sneldrogend, vuilwerend materiaal dat tegen de zon beschermt. De mouwen kun je makkelijk oprollen en de Scoutfit heeft ruime borstzakken.

Elk speltak heeft een andere kleur blouse.

• Bevers: rood

• Welpen en Kabouters: groen

• Boy Scouts en Girl Scouts: beige

• Explorers en Stam: brique

Op de ScoutFit blouse komen de insignes. Deze dienen conform de regels van Scouting Nederland op het uniform aangebracht te zijn. Dit houdt in dat het speltakteken op het rechterborstzakje geplaatst is. Op het linkerborstzakje zit het Scouting Nederland teken. Het naambandje van de Scouting Prins Hendrikgroep wordt gedragen op de rechtermouw.

De ScoutFit blouse is verkrijgbaar bij de ScoutShop (de dichtstbijzijnde zit in Vlaardingen) in een kinder-, dames- en unisexmodel. Wij raden aan om 1 of 2 maten groter te bestellen. Zo kunnen ze langer blijven rondlopen in hun blouse.

Groepspolo

Tijdens de zomertijd, die loopt van de laatste zondag in maart tot de laatste zaterdag van oktober, dragen wij onze eigen groepspolo. Op de voorkant is deze voorzien van de Scouting Nederland badge dit aan de rechterkant zit. Op de achterkant is deze voorzien van ons logo.

Elk speltak heeft een andere kleur polo.

• Bevers: rood

• Welpen: lichtblauw

• Kabouters: roze

• Boy Scouts: oranje

• Girl Scouts: paars

• Explorers: geel

• Stam: zwart

De groepspolo is verkrijgbaar bij de groep en kost € 15,-. De Scouting Nederland badge kost € 2,-.

Groepsdas

Bij je ScoutFit blouse of polo draag je onze groepsdas. Deze is marineblauw zonder bies. Op de achterkant staat het dasembleem van de Scouting Prins Hendrikgroep. De das wordt samengehouden met een dasring.