mei 2010

Scouts2day

Morgen is het dan eindelijk zover: Scouts2day! Op deze dag viert Scouting Nederland haar 100 jarige bestaan met veel verschillende activiteiten in Utrecht, dat die dag is omgedoopt in Scouttrecht. Ongeveer 50 deelnemers van de Prins Hendrikgroep stappen op Hoek van Holland op de trein om onderweg vergezelt te worden van nog meer scouts uit andere plaatsen. In totaal komen deze dag 20.000 scouts vanuit heel Nederland naar Utrecht.

Aangezien de regio's zijn verdeeld over 3 rondes (omdat het totaal aantal deelnemers tegenviel) en wij in ronde 1 zitten, moeten we wel om 7:37 uur al de trein hebben om voor 9:15 uur te arriveren in Utrecht.

Elke speltak heeft deze dag een andere programma. Zo gaan de welpen en kabouters klimmen over een echt super idianenbrug, meehelpen aan een mega mensendorp en de uitdaging aan met de meest spectaculaire hindernisbaan ooit.
De scouts gaan onder andere in het pikkedonker een patrouilletent opzetten, doen mee aan een MEGA dansworkshop en maken de grootste ketting-pionierobject.
De sherows gaan onder andere een unieke SMS-volgactiviteit doen in de straten van Utrecht, abseilen en aquabellen.

Na alle activiteiten komen de hele groep weer bij elkaar om de spetterende jubileumshow te bezoeken en om daarna weer met de trein terug naar Hoek van Holland te reizen.