augustus 2017

Volgende week zaterdag (2 september) begint het nieuwe scouting seizoen weer! Dit gebeurt traditie getrouw door middel van het overvliegen van de oudste kinderen van de huidige speltak naar hun nieuwe speltak.

De middag zal duren van 15:00 uur tot 18:00 uur bij de surfschool rechts op het ‘Hoekse’ strand (bij de Rechtestraat). Anders dan andere jaren zullen we dit jaar beginnen met overvliegen, in plaats van er mee te eindigen. De ouders/verzorgers van de kinderen die gaan overvliegen zijn hierbij natuurlijk van harte welkom tussen 15:00 uur en 15:45 uur!

Na het overvliegen zullen we gaan surfen of bodyboarden, met behulp van de instructeurs van de Surfschool Hoek van Holland. Hierbij maakt het niet uit of je al ervaring hebt of niet! Voor de bevers (en eventueel de kinderen zonder zwemdiploma of die om een andere reden niet kunnen surfen/bodyboarden) zal er ook voor een leuk en uitdagend programma aan de zeekant worden gezorgd!

Nadat we ons hebben uitgesloofd in of bij de zee, zullen we nog genieten van een lekker patatje, waarna je om 18:00 uur weer opgehaald kan worden door je ouders.

In verband met de veiligheid (het aantal instructeurs moet worden afgesteld op het aantal kinderen), vragen we u om uw zoon/dochter voor maandagavond 28 augustus op te geven bij de kabouterleiding (dus niet bij je eigen speltakleiding). Meldt hierbij even de naam, speltak, leeftijd en aantal zwemdiploma’s.

Er wordt gezorgd voor wetsuits, maar vergeet geen handdoek en droge kleding mee te nemen. Zorg dat je vooraf een (strakke) zwembroek, badpak of bikini onder je uniform aan hebt die je natuurlijk aan hebt als je aankomt!

Er zijn geen kosten verbonden aan deze opkomst.

Mocht u vragen hebben over deze opkomst kunt u contact opnemen met de organisatie van het overvliegen.

Hopelijk tot 2 september!

Surfschool Hoek van Holland

Van zondag 6 t/m zondag 13 augustus logeerden er 30 meisjes scouts uit Ghana in het scoutinggebouw van de Scouting Prins Hendrikgroep uit ons eigen Hoek van Holland. Dit in het teken van een partnership die Scouting Nederland heeft met Ghana. In totaal verblijven ze een maand in Nederland waaronder een week in Hoek van Holland. Daar hebben ze een week lang zorgeloos genoten van het moois wat Hoek van Holland en omgeving te bieden heeft. Zo mocht het strand en de stormvloedkering uiteraard niet ontbreken.

Ghanese scouts logeerden een week in ons clubhuis Ghanese scouts logeerden een week in ons clubhuis

Voor de scouts en sherows van de Scouting Prins Hendrikgroep was er op donderdag een mooie gelegenheid om kennis te maken met hun Ghanese collega’s. Tegen het einde van de middag arriveerden de Hoekse scouts en sherows bij hun eigen clubgebouw waarbij ze eerst gingen kennismaken met elkaar. Terwijl iedereen fijn met elkaar aan het praten was begonnen de Hoekse scouts met het bakken van pannenkoeken, want de Ghanese scouts wouden graag een keer een Hollandse maaltijd eten. De pannenkoeken waren een groot succes, want ze gingen allemaal op.

Ghanese scouts logeerden een week in ons clubhuis

's Avonds stond in het teken van Nederlandse en Ghanese spellen. Ook dit was een zeer groot succes! De Nederlandse scouts dansten zeer succesvol mee met een traditionele Afrikaanse dans en de Ghanese scouts kregen maar niet genoeg van zakdoekje leggen spelen.

Kortom: een zeer groot succes.

Ghanese scouts logeerden een week in ons clubhuis