Zaterdag 5 september opening seizoen met het overvliegen

De zomervakantie is (helaas) weer voorbij en dat betekent dat aanstaande zaterdag 5 september het nieuwe scoutingseizoen begint! Dit gebeurt traditiegetrouw door middel van het overvliegen van de oudste kinderen van hun huidige speltak naar hun nieuwe speltak.

Deze gezamelijke opkomst zal plaatsvinden van 14:00 uur tot 16:00 uur, waarbij we het eerste uur een gezamenlijk spel zullen doen met alle speltakken.

Het overvliegen zal dit jaar plaatsvinden op ons terrein. In verband met het Coronavirus is het dit jaar helaas niet mogelijk om als ouder / verzorger te komen kijken. We begrijpen dat u dit waarschijnlijk erg jammer vindt, daarom hebben we een oplossing bedacht. We zullen het overvliegen namelijk via Facebook en Instagram livestreamen. Zo kunt u toch het overvliegen meemaken, alleen dan op afstand. Volg hiervoor ons Facebook of Instagram account.

Wat we gaan doen, houden we nu nog geheim. Wel gaan we met alle speltakken een leuk spel doen. Wij zorgen uiteraard dat wij ons houden aan de richtlijnen van het RIVM.

COVID-19Vanwege het Coronavirus vragen wij u om uw kind, waar mogelijk, alleen en zelfstandig naar de scouting te laten komen. Mocht dit niet lukken, kunt u uw kind natuurlijk brengen naar de scouting. Als u met de auto komt, vragen we u om zelf in de auto te blijven, aangezien het erg druk zal worden rond 14.00 uur. Er zal leiding bij het hek staan om uw kind op te vangen. Als u lopend of met de fiets komt, wilt u zich dan houden aan de regels van het RIVM en dus afstand houden van elkaar en van de leiding. Het is ook niet de bedoeling om even bij te praten met de leiding of om vragen te stellen. Mocht u nog vragen hebben voordat de eerste opkomst begint, dan kunt u contact opnemen met de leiding van uw kind via de mail, WhatsApp of telefoon.

Voor iedereen geldt natuurlijk dat je die dag in je polo met das van je huidige speltak naar de scouting komt. Ook is het voor de overvliegers handig om een setje droge/schone kleding en een handdoek mee te nemen.

We hopen iedereen te zien op zaterdag 5 september! Wij hebben er zin in!

Reactie toevoegen