Zomerkamp 2020 te Oirschot gaat niet door ...

Na langdurig overleg met iedereen die betrokken is bij het organiseren en het mogelijk maken van het zomerkamp (kampleider, technische dienst, kookstaf, filmploeg, maar ook transport, en leiding) hebben wij, als bestuur, moeten beslissen dat we helaas dit jaar niet op kamp gaan. Wij hadden het liever ook anders gezien en vinden het erg jammer dat het niet door kan gaan.

Naast jonge en enthousiaste leiding die de groepen aansturen op kamp hebben wij ook een ploeg vrijwilligers die voor alle speltakken het eten verzorgt, als technische dienst optreedt, kampleider of filmploeg is. Momenteel zijn veel van onze vrijwilligers werkzaam bij bedrijven die zich aan allerlei voorschriften moeten houden, denk maar aan de 1,5 meter regel, maar ook aan het werken in twee ploegen waarbij er tijdens de wisseling van de ploegen extra wordt schoongemaakt.

Op kamp gaan met zo’n 100 personen is, in de huidige situatie, niet verantwoord.
Het is belangrijk dat wij de veiligheid van uw kind(eren), maar ook van u als ouder, verzorger en onze vrijwilligers kunnen blijven waarborgen. Met betrekking tot alle regels waar wij ons op dit moment nog steeds aan moeten houden. Wel wordt er gekeken of we in de week van kamp een dag kunnen organiseren voor de kinderen om zo toch nog een beetje het gevoel van kamp te kunnen ervaren. Ondanks het dit jaar anders loopt dan anders.

Op dit moment kunnen we nog niet zeggen of het een gezamenlijke dag wordt of dat er per speltak een activiteit plaatsvindt. Hiervan wordt u op de hoogte gehouden. Voor deze dag worden er geen kosten gerekend.

Mocht u als ouders of als kind hier een leuk idee voor hebben laat het ons weten! Dan kunnen wij kijken of het eventueel haalbaar is.

Reactie toevoegen