GEEN opkomsten vanwege coronavirus

Update 29 april

Onlangs heeft het kabinet bekend gemaakt dat kinderen met de leeftijd t/m 18 jaar weer naar hun sport- of scoutingvereniging mogen. Hierbij geldt voor kinderen van 12-18 jaar wel dat zij minstens 1,5 meter afstand moeten houden.

Wij moeten als scoutinggroep voldoen aan een checklist van de gemeente Rotterdam, welke ook voorgelegd moet worden aan de gemeente, alvorens de opkomsten weer mogen starten. Iedere speltak bekijkt voor zich hoe zij kunnen voldoen aan alle maatregelen en of zij deze checklist kunnen afvinken. Wanneer dit het geval is wordt er een aanvraag ingediend bij de gemeente om de opkomsten te mogen hervatten.

Het is dus niet zo dat alle opkomsten met ingang van 29 april weer gewoon kunnen starten. De speltakleiding bekijkt bij hun eigen speltak of het mogelijk is om aan alle vereisten te voldoen. En als dit het geval is, zullen zij u hierover op de hoogte brengen. Als u nog niets van de speltakleiding heeft gehoord, houdt dit in dat de opkomsten nog niet hervat zullen worden.

Mocht u hier nog vragen over hebben, horen wij dit graag!

Update 3 april

Onlangs zijn de maatregelen van de overheid verlengd. Scouting Nederland adviseert om alle activiteiten
tot en met 31 mei niet door te laten gaan. Indien de overheid op een eerder moment tot minder zware maatregelen besluit waarbij scouts veilig weer samen kunnen komen past Scouting Nederland haar advies daarop aan.

In kader van #ikscoutthuis zijn de speltakken momenteel bezig om een online programma samen te stellen. Deze zullen de ouders en jeugdleden informeren over hoe en wat. Mocht u nog vragen hierover hebben, dan kunt u contact opnemen met de speltakleiding.

Update 22 maart

Onlangs is het advies verlengd tot 6 april. Ook gaat de Duinenmars, HIT en Westland Scouting Spektakel niet door. Zodra de overheid met nieuwe of aangepaste maatregelen komt, zullen wij u informeren.

Pas goed op uzelf en de mensen om u heen.

Vandaag heeft Scouting Nederland haar advies aangescherpt wat betreft de opkomsten van onze Scoutinggroep in relatie tot het coronavirus. Scouting Nederland adviseert alle Scoutinggroepen om de opkomsten en kampen tot en met 6 april niet door te laten gaan.

In het Scoutingspel vindt veel fysiek contact plaats, met dit besluit sluiten we aan bij het advies van het kabinet om sociale contacten in het algemeen sterk te beperken. Hiermee nemen wij onze maatschappelijke verantwoordelijkheid als vereniging.

Onze Scoutinggroep volgt het advies van Scouting Nederland. Dat betekent dat de opkomsten de komende weken, tot 31 maart gepland stonden NIET doorgaan.

We zullen u zodra er meer informatie is, informeren over de opkomsten die hierna volgen. Mocht u vragen hebben over Scouting en het coronavirus kunt u op de website van Scouting Nederland meer informatie vinden.

Reactie toevoegen