Ghanese scouts logeerden een week in ons clubhuis

Van zondag 6 t/m zondag 13 augustus logeerden er 30 meisjes scouts uit Ghana in het scoutinggebouw van de Scouting Prins Hendrikgroep uit ons eigen Hoek van Holland. Dit in het teken van een partnership die Scouting Nederland heeft met Ghana. In totaal verblijven ze een maand in Nederland waaronder een week in Hoek van Holland. Daar hebben ze een week lang zorgeloos genoten van het moois wat Hoek van Holland en omgeving te bieden heeft. Zo mocht het strand en de stormvloedkering uiteraard niet ontbreken.

Ghanese scouts logeerden een week in ons clubhuis Ghanese scouts logeerden een week in ons clubhuis

Voor de scouts en sherows van de Scouting Prins Hendrikgroep was er op donderdag een mooie gelegenheid om kennis te maken met hun Ghanese collega’s. Tegen het einde van de middag arriveerden de Hoekse scouts en sherows bij hun eigen clubgebouw waarbij ze eerst gingen kennismaken met elkaar. Terwijl iedereen fijn met elkaar aan het praten was begonnen de Hoekse scouts met het bakken van pannenkoeken, want de Ghanese scouts wouden graag een keer een Hollandse maaltijd eten. De pannenkoeken waren een groot succes, want ze gingen allemaal op.

Ghanese scouts logeerden een week in ons clubhuis

's Avonds stond in het teken van Nederlandse en Ghanese spellen. Ook dit was een zeer groot succes! De Nederlandse scouts dansten zeer succesvol mee met een traditionele Afrikaanse dans en de Ghanese scouts kregen maar niet genoeg van zakdoekje leggen spelen.

Kortom: een zeer groot succes.

Reactie toevoegen