Wereld Jamboree 2011 te Zweden

Wereld Jamboree 2011Woensdag is het dan zover, dan vindt de Wereld Jamboree 2011 plaats in Rinkaby, Zweden. Dit is het grootste Scoutingevenement ter wereld wat elke 4 jaar ergens wordt gehouden. Duizenden scouts van verschillende nationaliteiten komen dan samen en beleven gezamenlijk avonturen.

In totaal worden er rond de 38.000 deelnemers verwacht, waarvan uit Nederland 1200 tot 1500 deelnemers. Van de Prins Hendrikgroep gaan er 2 Senior Scouts mee: Else en Emma. Alle Nederlandse deelnemers zijn ingedeeld in troepen. Else en Emma horen bij de Boterwafels.

De Boterwafels
Troepfoto Boterwafels

Vorige week woensdag zijn ze vertrokken op voorreis naar Denemarken. Daar zullen ze zich voorbereiden om aanstaande dinsdag door te reizen naar het Wereld Jamboree terrein.

Je kan verslagen van de Boterwafels lezen op hun website. Ook wordt de website van Scouting Nederland vaak bijgewerkt met nieuwe verslagen en foto's. Op de officiële website van de Wereld Jamboree kan je zelfs de webcams bekijken.