Survival uitje voor de hele groep

Vorige week zaterdag zijn 105 scouts in de leeftijd van 5 t/m 18 (incl leiding) op kosten van de deelgemeente een middag/avond wezen "survivelen" in Vlaardingen. Na de 4 mei herdenking kwam deelraadsvoorzitters Paddy Roomer de scouts verrassen met een uitnodiging.

De scouts doen als vrijwilligers veel voor de Hoekse bevolking en daarom nodigde hij ze uit om eens een lekker dagje uit te gaan. Ze mochten kiezen uit een pretpark, dierentuin of iets anders. Omdat scouting uitdagend en avontuurlijk is besloten ze iets in die richting te zoeken.

Op zaterdag 19 september vertrokken ze naar Vlaardingen waar voor alle leeftijdsgroepen een aangepast programma was. De jongste groep van 5 t/m 7 jaar vertrok met een huifkar naar een manage waar ze de paarden mochten aaien en er zelfs op rijden. De groep van 8 t/m 12 jaar ging kanoën, quadrijden, een hindernisbaan lopen en van bamboe een scoutingbouwwerk maken. De groep van 12 t/m 19 jaar ging ook kanoën, quadrijden en de hindernisbaan doen (de zwaardere variant) en een zo hoog mogelijke toren pionieren. De leiding werd meegenomen op een mountainbiketochtje, waarna ook werd quadgereden en daarna afkoelen tijdens het kanoën. Nadat iedereen weer schone en droge kleren had aangetrokken kregen ze nog patat met een snack en waren de bussen er al weer voor de terugreis. Moe maar vol spannende verhalen gingen de kinderen naar huis.

Scouting Prins Hendrikgroep bedankt hierbij de deelgemeente voor deze onvergetelijke dag.

Bron: De Hoekse Krant (24 september 2009)
Door: Jan Braster