JOTA / JOTI 2008

In het derde weekend van oktober wordt wereldwijd JOTA/JOTI gehouden. JOTA staat voor Jamboree on the Air en JOTI voor Jamboree on the Internet. De Prins Hendrikgroep doet alleen mee aan de JOTI. Dit gaat door middel van een chatprogramma waarmee je kunt chatten met andere scoutinggroepen over de wereld.

Op zaterdag was het dan zover. De computers werden klaargezet en door middel van de internetverbinding die we van de tennisvereniging mochten gebruiken konden we chatten met andere scoutinggroepen over de hele wereld.

's Middags waren de scouts eerst aan de beurt die met een redelijk aantal kwamen. Om de beurt mochten ze achter de computer (er waren maar 6 computers) chatten. Daarna kwamen de sherows. Hiervan kwamen er maar 2 opdagen.

's Avonds was het de beurt aan de stam en de leiding. Sommigen namen hun eigen laptop mee zodat er voldoende plek was voor de mensen als ze wouden chatten. Verder waren er hapjes voor tussendoor.

Het was een geslaagde dag. Volgend jaar weer! Helaas zijn er weinig foto's gemaakt van deze dag.

Karin, Thijs en Robin aan het chatten.