20.000 euro voor de groep!

Hestia Reukema, portefeuillehouder Leven en Participeren met daarin Welzijn, Zorg, Sport en Cultuur, had afgelopen zaterdag een bijzondere verrassing voor Scoutinggroep Prins Hendrik.

Ricard de Snaijer en Hestia ReukemaDe scoutingvereniging maakt zich langzaam maar zeker op om te gaan verhuizen naar een stuk terrein verderop in de Rondgang, waarbij ook een nieuw onderkomen gebouwd zal gaan worden. Momenteel prijkt er echter nog een te kort van 100.000 euro op de begroting, reden waarom de scouts begonnen zijn met een virtuele stenenverkoopactie. Bij deze actie kan men stenen kopen voor een bepaald bedrag en zo de scouts financieel ondersteunen. De pakketten beginnen bij een bedrag van 10 euro en lopen op via 20, 50, 100 en 250 euro tot een bedrag van 1.000 euro.

Hestia Reukema kwam zaterdag naar het Scoutingterrein in de Rondgang en kreeg daar gelijk uitleg over de actie. Maar de portefeuillehoudster was niet zonder reden naar de Rondgang gekomen. Zij kon een blij verrast bestuur mededelen dat Sociale Zaken en Werkgelegenheid een bedrag van 20.000 euro beschikbaar stelde voor de scouting. “Dit omdat de scoutinggroep Prins Hendrik de logiesfunctie die zij heeft in het nieuwe gebouw niet alleen gebruikt om andere scoutingvereniging te laten overnachten, maar ook gelegenheid wil geven aan de kinderen van Rotterdamse basisscholen, zodat die ook eens in Hoek van Holland kunnen verblijven. Er zijn in Rotterdam nog veel kinderen die de duinen of het strand nooit gezien hebben en dit is een prima mogelijkheid om dat voor hen mogelijk te maken”, aldus Reukema.

Scoutingvoorzitter Richard de Snayer was uiteraard bijzonder content met de toezegging van de 20.000 euro. “Het is een grote stap in het dichten van het te kort”, aldus De Snayer. Hestia Reukema stelde echter dat het niet alleen om het dichten van het tekort moest gaan, maar dat er meer moest komen. “Wij gaan als deelgemeente verder zoeken naar andere bronnen”, beloofde zij de scoutinggroep Prins Hendrik.

Wie overigens meer informatie wil ver de stenenactie bij de Scouting kan bellen met Richard de Snayer tel. 0174-386488 of met Marco Seele tel. 06-19434036.

Bron: De Hoekse Krant (5 juli 2007)