Joti 2006 een succes! (UPDATE: Foto's online)

Afgelopen weekend was het Joti-Jota. Onze groep deed sinds jaren weer eens mee, en dan alleen maar aan de Joti. Voor degene die niet weten wat Joti is: Joti staat voor Jamboree On The Internet, wat inhoud dat een weekend lang scouts over de gehele wereld achter de computer zitten en met elkaar kunnen chatten.

We hebben dit jaar hulp gehad van het bedrijf westwirelless (http://www.westwireless.nl) , die gratis internet regelt in Maassluis en Naaldwijk.

's Middags waren het de (oudste) kabouters die als eerste mochten chatten, en niet zonder succes, op de vraag of ze nog een spelletje buiten wilden spelen werd er in koor NÉÉ geroepen, en ja zeg nou eerlijk wat is er nou leuker om de kleur van de tandenborstel van iemand uit Pakistan te weten? Nadat de kabouters om 4 uur er vanaf werden gehaald, omdat de opkomst alweer afgelopen was, mochten de scouts het gaan proberen tot 6 uur. Er waren zo'n 10 scouts op af gekomen, en met 6 computers was het nog wel eens ruzie wie er achter de computer mocht, zeker omdat de leiding er ook duidelijk geen genoeg van kon krijgen.

's Avonds was het clubhuis gereserveerd voor de leiding van de speltakken. Dat het ook daarbij een succes was bleek wel uit het feit dat ze tot 2 uur 's nachts(!!!) zijn blijven zitten.

Het was een succes, en we hopen het volgend jaar weer te kunnen organiseren.

Groetjes de organisatie

Klik hier voor de foto's.