Kamp 2009 Bevers: zaterdag 11 juli

Zaterdag 11 juli 2009

Eindelijk was het zover, de bevers gingen op kamp!! Om 11 00 uur was de bus bij het clubhuis en stapten alle bevers in. Even zwaaien naar de papa’s, mama’s, opa’s en oma’s en daar gingen we. Iedereen had er heel veel zin in. In de bus kwamen al gauw de lekkerste snoepjes uit de tassen. En niet te vergeten die heerlijke broodjes. Rond kwart voor 1 waren we bij het clubhuis. De vrachtauto was er al dus we konden gelijk gaan sjouwen. Gelukkig waren we met 6 hele sterke bevers. Toen de vrachtauto helemaal leeg was gingen we naar de slaapzaal. De bevers maakten allemaal hun bedje klaar. Mooi zes bedjes naast elkaar. Hanneke, Truus en Inge legden hun bedjes aan de andere kant. Gelukkig hadden we ook nog ruimte om te spelen met auto’s en de blokjes of aan de andere kant met de knuffels. Toen de zaal helemaal ingericht was gingen we kijken wat er buiten allemaal te doen was. De buitenspeltakken hadden de tenten al opgezet en waren bezig met het maken van de keukens . Aan de andere kant van het gebouw werd de leidingtent opgezet. We hadden tijdens onze verkenningsronde al gezien dat er naast het scoutinggebouw een heel leuk speeltuinte was. Daar zijn de bevers toen lekker gaan spelen. Hanneke kwam met limonade en een snoepje. Helaas voor ons bleek het speeltuintje geen openbaar terrein te zijn dus na enige tijd werden we daar weggestuurd. Jammer voor de bevers! Om half 6 was de officiele opening. Dat is altijd leuk omdat dan het kamp echt begint. Marco Seele vertelde aan alle kinderen wat de regels van het kamp waren. Daarna werd de tafel gedekt en gingen we eten. Er was erwtensoep en kippensoep met daarbij broodjes worst. Eigenlijk hadden we wel een beetje trek gekregen na zo’n inspannende dag. Met een mandarijntje als toetje hebben we heerlijk gegeten. Na het eten hadden 3 bevers corvee en mochten de andere 3 nog even gaan spelen. Daarna hebben alle bevers even lekker gedouched en zijn ze hun bed gegaan. Na een voorleesverhaaltje gingen ze allemaal lekker slapen. Sommige bevers sliepen al voordat hun hoofd het kussen raakte..

Hanneke, Truus en Inge
Categorie:

Haalokidookieee BEVERttjesss (POST bevers)!!!

zo de regen hebben we gehad nu alleen nog de hele week zonneschijn!!! Gaan jullie maar lekkker veel snoepen met veel kleurstofffen zodat jullie lekker stuiteren!!! en weinig eten en de leiding gek wordt want ja die hoeven niet zo veel te slapen want het is immers jullie kamp en zij zijn verplicht jullie lkkr in de watjes te leggen!! dus hou ze voornamlelijk maar bezig en wakker:P

Groetjes Connie & Brieneke XD

p.s. Maarten wel doorgeven he!! anders is het zo flauw!