Kamp 2009 Bevers: zondag 12 juli

Vanochtend begonnen we met een grote verassing! We moesten 4 van de 6 kinderen wakker maken om kwart over 8! Dit kwam doordat er luiken voor onze ramen zitten en het dus pikdonker is in onze zaal. Na het aankleden en haren doen hebben we bij ons in de zaal gegeten omdat het buiten regende.

Na het eten hebben de kinderen eerst heerlijk binnen gespeeld vanwege de regen. Ondanks de regen gingen we toch naar buiten. We hebben lekker in het bos gebanjerd en hebben onszelf omgedoopt tot de rood-blauwe bever indianen stam. We hebben daar de kunst van het eten ruilen geleerd en ook hebben we een indianen groet geoefend. In het bos hebben we veel beestje gezien maar vooral oranje naaktslakken. Truus ging door de gladde takken nog liggen rollen op de grond ;) We hebben hier hard om gelachen (nou vooral ik (Inge))
Op het clubhuis terug kwam Witte Vederer langs. Hij vertelde dat de vredespijp weg was en beschuldigde in eerste instantie ons daarvan. De pijp is namelijk heel belangrijk omdat we doormiddel van die pijp vredig met de andere stam kunnen samenleven. De andere stam heet de “Zwarte Buffel”. En wij ruilen voedsel met hun zodat we allebei kunnen leven. Wij hebben hem verteld dat wij het niet waren en dat de pijp dus kwijt was of in het ergste geval dat de pijp gestolen was. We hebben afgesproken om allebei te zoeken naar de pijp. Van witte verderer kregen we ook gele T-shirts die we konden bekleuren en dat hebben we dus ook gedaan. Na het kleuren en het spelen zijn we lekker gaan eten.
‘S-middags gingen we lopend naar een heel leuk bos met allemaal klim toestellen. We hebben daar op alle toestellen gespeeld en hutten gebouwd en gezocht naar takken voor pijl en bogen. Ook Hanneke ging hier op de grond liggen rollen! Dat was ook weer erg grappig J
Terug op het clubterrein hebben we de pijl en bogen in elkaar gezet en zijn de kinderen daar heerlijk mee gaan spelen (het was intussen droog dus dat kon lekker buiten). Toen was het plassen en handen wassen want we gingen eten. We aten boontjes, aardappeltjes, worst, sla en als toetje een vlaflip JJJ jammie!!! Vervolgens gingen een aantal bevertjes corveeën en de anderen gingen spelen. We hebben ook nog eventjes bij de scouts gekeken.
Toen was het douchen, tanden poetsen, een verhaaltje, zaklampen schijnen en naar bed!
Dag:
Hanneke, Truus en Inge