Kamp 2009 Bevers: maandag 13 juli

Vandaag waren de bevers lekker op tijd wakker, in de pyjama’s werd er nog gespeeld op de bedden en in de hoeken. Na het aankleden en spelen zijn we gaan eten. De bevers apart van de rest van de groep, da’s best rustig. Er werden lunchpakketten gemaakt en in de rugzak gedaan voor tussen de middag..
De bevers zijn met leiding in twee auto’s naar Ermelo gereden. Daar gingen ze de schaapskooi en hebben de lammetjes route gelopen. Deze route was eigenlijk bedoeld voor de lente, maar er zaten bes lastige vragen bij. Na de route kwam de fles limo op tafel en werden de lunchpakketten uitgepakt en gegeten.
Inmiddels wisten we waar de schapen die dag aan het grazen waren en na een tijdje zoeken hebben we ze ook gevonden. Bij navraag wisten we dat de bevers van voor de schapen mochten benaderen en dat ze geaaid mochten worden, wat een leuke plaatjes leverde dat op.. Sommige bevers vonden het toch wel spannend dat de schapen zo dicht bij kwamen.
Kees kwam ook nog om te filmen en de schapen werden teruggebracht naar de schaapskooi. De vrouwelijke herder zorgde daarvoor samen met haar twee honden, echt leuk de schapen kwamen vlak langs ons op. Dat vonden we erg spannend. En toen gingen we naar het clubhuis waar we gingen eten, douchen en naar bed.

Groetjes van de Beverleiding

Dag: