Kamp 2009 Bevers: dinsdag 14 juli

Vandaag was het gelukkig weer mooi weer. De bevers sliepen lekker uit. Rond 8 uur gingen ze een beetje wakker worden. Hanneke, Truus en Inge vonden dat een mooie tijd!!. Maar we waren wel gelijk wakker! Er was nl een brief gekomen van witte veder waarin hij vertelde dat hij wist wie de vredespijp had gestolen. Het zou gaan om zwart-witte pakken. Wat spannend allemaal.. Na het ontbijt kwam er een huifkar het kampterrein oprijden. Alle bevers mochten eerst even het paard Branco aaien en daarna stapten we met z’n allen in de kar. De kookstaf en TD gingen ook gezellig mee. In een heerlijk sukkelgangetje gingen we voort. Het was gezellig. We hadden lekkere snoepjes en koekjes.

Toen we bij de stal aankwamen zagen de bevers daar ook de andere paarden en kleine poesjes. Daarna gingen we op een grasveld lekker picknicken. Toen we terug kwamen bij het kamphuis waren alle bevers al weer een beetje moe. Tijd voor siësta dus. Heerlijk hoor, even hangen en een slapen op je bed. Om 3 uur was het tijd voor een indianenknutsel. Hanneke kwam met een paar witte lakens en heel veel verf. Alle bevers pakten een kwast en maakten heel mooie tekeningen op de lakens. We hingen alle lakens te drogen. Daarna gingen we nog even naar dat leuke speelbos waar we zondag ook al waren geweest. Deze keer hadden we kleden meegenomen voor de hutten en een schaar en touw voor de pijl en bogen. Wat een leuk bos was het toch vonden alle bevers. Er werden complete kamertjes gemaakt met tafels en stoelen erin. De bevers dronken hun limo in hun zelfgemaakte hutten. Toen we het om half 6 tijd vonden om terug te lopen zeiden ze in koor: Nou al??!! Terug op het kamp was iedereen weer aanwezig en mochten de bevers nog heel even spelen met de welpen en kabouters want al snel was het tijd om te eten. Vandaag schafte de pot macaroni (penne) met een saus met daarin broccoli en kip. De ene bevers vond dit wat lekkerder als de ander maar uiteindelijk had iedereen zijn bordje leeg. Goed hoor!!. Met een nog een lekkere vlaflip toe hadden we ons buikje weer vol. Na de doucheceremonie lagen alle bevers vandaag op tijd in bed. Lisanne en Celine kwamen voorlezen, daarna nog even schijnen met de zaklampen en lekker slapen. Om half 9 sliepen alle bevers en konden Hanneke ,Truus en Inge aan de koffie. Het was een hele leuke dag.

Groeten van alle bevers.

Hanneke, Truus en Inge