Kamp 2009 Welpen: dinsdag 14 juli

Om kwart voor 9 werden we opeens wakker gebonkt door die rare cowboy die we al een paar keer hadden gezien. Hij liep te gillen dat we mietjes waren, omdat het goud terug hadden gegeven. Ook bleef ie roepen om zijn zonnebril die wij zouden moeten hebben. Hij liep gelukkig gauw weer weg. Zo dat was even vervelend wakker worden, maar ja als we dan toch wakker zijn dan gaan we maar ontbijten en aankleden. Ontbijten corvee en als een speer moesten we onze zwemkleding gaan aantrekken en onze fietsen pakken. We gingen vandaag samen met de kabouters naar een meer om te zwemmen. Het bleek voor sommige kinderen wel een pittige fietstocht. 10km fietsen valt niet mee op een stalen ros. Gelukkig waren we dit al weer vergeten bij het meer. Wat kon je hier lekker zwemmen, spelen, zandkastelen maken, leiding nat gooien, enz. Halverwege de middag kwamen de sherows en de stam ook gezellig langs, zodat het een gezellig clubje werd. Helaas  moesten we toch ook nog eens een keertje eten. Om 17.00uur op de fiets gesprongen naar het clubhuis en gelukkig bleef er geen fiets staan van een achtergebleven welp of kabouter.

Voor het eten kregen de welpen, die over zouden vliegen, te horen dat ze deze nacht naar de scouts mochten om daar te eten en te slapen. Hier liepen ze al van het begin van het kamp om te zeuren waarneer ze nou mochten logeren. De spullen werden dus snel gepakt om zo snel mogelijk naar de scouts te gaan. Deze oudste welpen komen morgen pas weer bij ons terug…

Vanavond at de rest van de welpen pasta penne met broccoli, kip en een sausje. Gelukkig werd het door de meeste kinderen wel lekker gevonden. De vermoeidheid begon toe te slaan, waardoor we na het eten en de corvee besloten om naar bed te gaan en om half 9 waren alle welpen in diepe rust.

De oudere welpen gingen een avondspel doen in het bos, leiding uit de boom schijnen. Dit moest alleen snel gestopt worden omdat de boswachter ons verbood om verder te gaan. De oudere welpen gingen terug met de scouts, maar alleen werd er een scout gekidnapt. Hierdoor waren alle oudere welpen erg van slag een ook de scouts. Die avond werd er toch maar verteld dat het bij het verhaal van de scouts hoorde en dan het allemaal maar spel was. Gerustgesteld konden de welpen eindelijk gaan slapen.

Janneke
Categorie: