Kamp 2009 Welpen: woensdag 15 juli

Vandaag werden we weer ruw wakker gemaakt en wel al om 7uur. Het is op de sportdag traditie dat je wakker gemaakt wordt met trommels en een trompet. Geloof mij dat is niet lekker wakker worden. Alleen wisten wij dat we wakker werden gemaakt met veel lawaai. De avond ervoorhadden we al besloten om fluitjes naast ons bed neer te leggen zodat wij lawaai terug konden maken.

Na dit alles moesten we ons snel aankleden, om 8uur begon immers de ochtend gymnastiek met alle speltakgroepen. We hebben de macarena, hoofd, schouder, knie en teen en de cowboy en indianendans gedaan. Ochtendgymnastiek zorgt voor een stevige trek dus snel ontbijten. Jay-Jay was vandaag jarig. Met de welpen en kabouters hebben we heel hard voor hem gezongen, zowel bij het ontbijt als bij de ochtendgymnastiek.

Na het ontbijt moesten we onze uniformen aandoen en onze fietsen pakken. We gingen vossenjacht doen in het dorp. Alle leiding liep verkleed als een figuur uit het wilde westen in het dorp rond. Tijdens de vossenjacht bleek er nog een andere vossenjacht te zijn van een andere groep die hier ook op kamp bleken te zijn, dit schepte nog weleens verwarring. Gelukkig bleek het raadsel door een groep opgeloast en deze werden de winnaar. Terug naar het clubhuis gefietst en daar stonden de 1ste ouders al. Sommige ouders waren erg verbaast over het heerlijk broodje gezond, wat door alle kinderen werd gegeten als middageten.

O ja we hadden corvee waarna alle welpen in de slaapzaal moesten komen, want de ouders van Jay-Jay hadden taart meegenomen voor zijn verjaardag. Met volle overgave werd er wederom heel hard gezongen voor de jarige job.

In de middag hadden we een leuk spel waar bij de bedoeling was dat je allerlei figuurtjes op je wang liet tekenen. De groep die als eerste alle figuurtjes hadden werden de winnaar. Dit was een heel leuk en druk spel. Het spel liep ten einde en alle welpen konden nog even gezellig bij hun ouders, opa en oma, broertjes en zusjes enz gaan zitten. Om 16.00uur moesten we allemaal naar bed, want vanavond zou het weer laat worden. Ook de oudere welpen kwamen weer bij ons terug.

Na het rustuurtje, waarin bijna alle welpen hebben geslapen, werd het al weer tijd voor het avondeten. We aten vanavond patat en een hamburger. Nou de welpen hebben lopen smullen en iedereen had dan ook een volbuikje. De sherrif gaf ons na het eten als 1ste opdracht de zaal netjes ye maken, want het was wel een erge rommel nadat alle ouders waren langs geweest! Zoals u leest ligt het dus aan de ouders die rommel maken en niet aan de kinderen (in iedergeval zo werd het aan ons uitgelegd).

Op de woensdagavond is er altijd een disco zo ook dit jaar. De welpen kregen voor de disco allemaal een rode sjaal en een cowboy hoed zodat we allemaal verkleed zouden zijn. Voordat je de disco mocht betreden moest je eerst op de foto met een indiaan en een cowboy. Tijdens de disco werd er flink gedanst en was er ook de prijsuitreiking van die dag. Na een geweldig einde moesten de welpen toch echt naar bed.
Janneke
Categorie: