Kamp 2009 Welpen: maandag 13 juli

We werden vandaag om half 9 wakker, toch wel een voordeel die donkere luiken voor het raam zo weet je niet of het nou wel of niet dag is. De leiding heeft er in ieder geval geen problemen mee.

Ontbijt en de corvee gedaan te hebben werden we in 4 groepen gedeeld. We gaan een speurtocht lopen en door middel van het beantwoorden van vragen gingen we de juiste weg in. Alleen bleken er wat foutjes in te zitten, waardoor het voor zowel de kinderen als de leiding een grote verrassing was waar we uit zouden komen. Gelukkig kwamen we allemaal op het juiste punt uit en hebben we midden in het bos gepicknickt bij het Solse Gat. Dit bleek een mysterieus gat te zijn waar vroeger een klooster zou hebben moeten staan. Als het 0.00uur is kan je volgens sommige legendes de kerkklokken nog horen slaan, alleen hadden wij geen zin om daar op te wachten en zijn we verder gegaan met de speurtocht. De speurtocht bleek weer niet helemaal te kloppen en hebben we maar besloten om met zijn allen naar het clubhuis te lopen.

Na eventjes voor je zelf te hebben mogen spelen, gingen we goudzeven uit grote kisten, alleen bleek er weinig goud in te zitten. Toch nog maar even de blaaspijpjes gepakt en wezen oefenen met schieten. Rond 18.00 uur was het tijd voor het avondeten. We aten vanavond peen en uien, met een heerlijke gehaktbal. Tijdens het eten bleken de wat jongere welpen in slaap te vallen en deze jongens gingen na het eten, douchen en naar bed. De grotere welpen kwamen opeens de sheriff tegen die kwam melden dat alle welpen die avond berecht zouden worden door een echte rechter. Marc besloot om als advocaat aan te treden voor de welpen, zodat het proces wel eerlijk zou plaats vinden. Eén voor één werden de welpen naar een tent geroepen waar de rechter besloot wat voor straf ze zouden krijgen, omdat ze op verkeerd terrein waren geweest. De rechter was reuze streng en ze vond Marc als advocaat maar een flapdrol. Ook was de sheriff erg gemeen want hij speelde samen met de rechter.

De welpen kregen de volgende straffen: de gehele week strafcorvee, niet bij de scouts slapen enz. Nadat alle welpen waren berecht kwam de leiding aan de beurt zij kregen als straf om allemaal een rondje in de saloon te geven. De vonnisen waren uitgesproken en de rijdende rechter ging er weer vandoor samen met de sheriff. De welpen waren helemaal niet zo blij met hun gekregen straffen dus besloten we een manier om van deze straffen af te komen. Misschien moesten we toch maar het goud terug geven, maar ja hoe kwamen we dan van onze straf af. Opeens hadden we het, tijdens de rechtszaak sprak de rechter steeds over 13 goudstukken, alleen hadden wij er 17. Misschien konden we de sheriff en rechter wel omkopen met die 4 goudstukken zodat we onze straf niet hoefden uit te voeren. We besloten dit voorstel bij de sheriff neer te leggen, gelukkig wilde hij deze 4 goudstukken wel hebben en hij ging zijn best doen om met de rechter te praten. Maar we moesten wel eerst 3 opdrachten uitvoeren voordat we weer helemaal goed waren. Dat vonden we niet erg om te doen, beter dan al die straffen. Gelukkig was dit alles met een sisser afgelopen en  gingen we richting bed, waar het heel gauw weer rustig werd.
Dag:
Janneke