WSS Weekend 17 t/m 19 april 2009

Eindelijk was het weer zover om te strijden op het WSS, om zes uur verzamelden alle vijf de Scouts die meegingen, samen met Aletta en Maarten vertrokken we richting 's-Gravenzande om nog zes Scouts op te halen.

Met ze veertienen fietsten we richting het Kraaiennest in De Lier, maar voordat we daar kwamen hadden we nog even wat fietsten pech, de ketting van Davy was er vanaf gevallen. Pieter en Aletta probeerde om de ketting er weer om te doen maar helaas zonder resultaat, toen hebben we maar besloten om Anton te bellen en deze kwam Davy en de fiets halen. Voordat Anton dit alles mee mocht nemen kon hij eerst nog mee v oor een controle door de politie.
Eindelijk konden we weer verder rijden en dit ging voorspoedig, totdat we in De Lier zelf waren, Melicia kreeg het zelfde probleem als Davy, gelukkig waren we in de buurt van Richard Zwaanswijk en deze heeft ons geholpen.
De andere Scouts waren al door gefietst en die waren al bezig om de aanhanger te verplaatsen naar het veld. Op het Kraaiennest was Karin ook, deze was vanuit Maassluis naar De Lier gegaan.

Nadat de aanhanger was uitgeladen en de tenten stonden konden we gaan beginnen met het eerste spel, dit was het 'roofspel'. In het bosgebied waren diverse posten waar de Scouts hun symbolisch kiezelsteen konden omruilen voor een kameel, vliegend tapijt e.d. dit alles lag aan het boodschappenlijstje wat bij elke groep aanwezig was, de Scouts waren opgedeeld in twee groepen, één bij Anton en de andere bij Sandra van Scouting Maasland. Pieter liep met nog meer andere leiding in het bos om iedereen die voorbij kwam af te schijnen, hierbij moest de Scout zijn kiezel of wat anders afgeven, na dit spel werd er nog wat gegeten en gedronken en toen was het alweer tijd om naar bed te gaan.

De volgende morgen waren de Scouts al vroeg wakker, maar we hadden ook niks ander verwacht.
Samen met de andere groepen ging iedereen zich opfrissen en was het tijd om te ontbijten. Na het ontbijt gingen we richting het centrum van De Lier om vossenjacht te spelen, in de gehele omgeving waren achttien vossen aanwezig, hier kregen elke patrouille twee letters. Alle letters bij elkaar vormden de plek om te gaan lunchen.
Na de lunch was het tijd om de patrouilles in tweeën te delen, de patrouilles van ons gingen eerst fietsen en daarna het zwembad in om diverse opdrachten te doen om punten te halen.
Maar voordat ze konden zwemmen moesten ze eerst nog de fietstocht ontcijferen en de juiste weg zien te vinden.
De route liep van de kerk in De Lier naar 't Wout en zo via scouting Kwinsheul terug naar het zwembad.
In het zwembad konden ze ringen duiken en moesten ze ook zolang mogelijk drijven, Davy hield dit acht minuten uit.
Nadat alles ging de route verder naar het Kraaiennest toe, hier konden meteen de voorbereiding gedaan worden voor het eten. De mensen van de foerage hadden alvast het beslag voor de pannenkoeken gemaakt en de Scouts hoefden ze alleen nog maar te bakken. Omdat de buren problemen hadden met hun benzinebranders mochten ze die van ons gebruiken en naderhand alles afwassen, dit scheelde voor onze Scouts weer wat werk.

Het was tijd voor het avondspel, voordat dat begon hadden we eerst nog een stuk toneel, hierna moest iedereen verzamelen bij de tent en werd het 'labyrint' spel uitgelegd.
Het was de bedoeling door middel van diverse posten in het midden van het bos te komen, onderweg konden de Scouts een spook, mummie en monster tegenkomen, die konden ervoor zorgen dat je weer terug moest naar je gang waar je vandaan kwam. Jantien was er ook bij gekomen en heeft even meegekeken met het spel. Aan het einde was er nog tijd voor een wat te drinken en een frikandel, natuurlijk was er de tijd om bij het kampvuur te zitten met een muziekkie en er werd ook nog gedanst.

De zondag brak vroeger aan dan de zaterdag, maar dit was alleen bij Hoek van Holland, de rest van het WSS bleef nog liggen, alle Scouts gingen hun spullen al inpakken en verzamelen voor de aanhanger.
Het duurde even voordat de tent droog was, maar daarna kon hij al ingepakt worden.
Na het ontbijt gingen we naar een veld waar elke groep zijn eigen spel had, dit ging wederom weer om de punten die ze konden halen. Hiermee werd ook fanatiek gestreden.
Na afloop van de diverse spelen gingen we lunchen en daarna was het toch echt tijd om op te ruimen, als je klaar was met opruimen kon je bij Harald aanmelden om te helpen met de algemene klussen.
Na het opruimen gingen we naar het toneel en de prijsuitreiking, hierna nog naar huis fietsen en uitrusten.
De patrouilles van ons zijn 9e en 12e geworden.

Groeten de Scoutsleiding.
Pieter