Welpen weekend oktober 2006

In het weekend van 28 en 29 Oktober hadden de welpen een weekend wat in het teken stond van Halloween. Het weekend begon zaterdagochtend om half 10.

Zoals gewoonlijk begonnen we met openen waarna we daarna de groep opsplitsten in 3 groepjes. Elk groepje kreeg 4 wc-rollen en moest zosnel mogelijk 1 iemand uit hun groepje inwikkelen als een mummie met wc-papier. Uiteindelijk hadden we 3 ingepakte mummies.

We voelden de regenspetters uit de lucht komen en dat kwam goed uit, want de volgende activiteit stond voor binnengepland. Er werden groepjes gemaakt van 2 personen en die namen tegenover elkaar plaats aan een tafel Voor elk groepje was er een pompoen. De bedoeling was dat je de bovenkant van de pompoen afhaalde. Dan haalde je de pompoen leeg en als laatste zorgde je ervoor dat er aan allebei de kanten van de pompoen een gezichtje kwam. Na de verbluffende resultaten mochten de jongens even buiten spelen, zodat de leiding de broodjes knakworst kon gaan maken. Na deze heerlijke lunch opgesmikkeld te hebben werden de zwemspullen gepakt en namen ze plaats in de auto’s, want we gingen zwemmen in Vlaardingen. Aangekomen in Vlaardingen renden ze de badhokjes in om de zwembroeken aan te kleden en zo snel mogelijk het water in te springen. Glijden van de glijbaan, mee zwemmen met de stroomversnelling of springen van de startblokken, alles was mogelijk. Na ons 2,5 uur vermaakt te hebben in het zwembad was het tijd om ons om te kleden en terug naar het clubhuis toe te rijden. Daar aangekomen was het tijd om te relaxen totdat het eten er was. We aten patatjes met wat lekkers erbij wat door Ina’s werd gebakken. Na dit lekkers allemaal naar binnen te hebben gesmuld was het tijd voor de corvee en alle slaapplekken gereed te maken. Toen alle slaapplekken helemaal klaar lagen moesten alle welpen in het andere clubhuis bij hun pompoen gaan zitten. In die pompoen werd een waxinelichtje neergezet en aangestoken, want we gingen een Halloweentocht lopen. De jassen werden aangetrokken en de tocht was begonnen. We liepen over de kerkhofweg richting ons eerste adres. Daar aangekomen werd de deur geopend door Graaf Dracula. Hij heette ons welkom in zijn huis waar alle jongens een zakje snoep kregen, maar de tocht ging door. We gingen naar een heks die ook een verrassing voor ons had. Net zoals haar buurvrouw die zakjes chips aan ons uitdeelde. Verderop stond ook nog een heks en miniheks die een smakelijke verrassing voor ons hadden. Dit was tevens de laatste lekkernij die we kregen, want de tocht was ten einde dus liepen we terug naar het clubhuis. Daar aangekomen moest iedereen zijn pyama aantrekken, tandje poetsen en zijn slaapzak inkruipen. Het was tijd om te gaan slapen. Welterusten.

De volgende ochtend werden de jongens vroeg wakker. Nou ja, vroeg. Het was nog nacht. Na ze toe gesproken te hebben vielen ze weer in slaap, maar rond 6uur werden ze weer wakker dus mochten ze een filmpje kijken. 1 Filmpje werden er 2 dus rondje een uurtje of 9 mochten ze zich aankleden, tafel dekken en naar buiten. Nadat alle slaapplekken waren opgeruimd konden we gaan ontbijten. Kopje thee, eitje, het was een heerlijk ontbijtje. Na het ontbijt gingen we eerst alles opruimen. De afwas werd gedaan, lokalen werden geveegd en de leiding begon alvast aan de keuken en toiletten. Toen alles schoon was werd het kamvuur aangestoken. Alle jongens gingen opzoek naar een mooie stok waar ze het broodje op konden doen, want bij een kampvuur hoort natuurlijk broodjes bakken. Bij het vuur was het gezellig dat het al snel 2uur was. Alle papa’s en mama’s kwamen de jongens weer halen, want het weekend was ten einde gekomen. Het was een leuk en gezellig weekend.

Bij deze willen we nogmaals Frans bedanken voor zijn hulp tijdens het weekend en ook willen we nogmaals de vaders die gereden hebben en de ouders die ons geholpen hebben met de halloweentocht bedanken.

Groeten namens de welpenleiding.

Welpen
Categorie: