Kamp 2011: zaterdag 2 juli

Het is weer spannend, alle ouders en kinderen staan rond 10.45 klaar om de bus in te gaan en te vertrekken voor een weekje kamp.

Zoals het thema al zeg 1000 en een nachten en dat zal zeker voor sommige, de achterblijvers gelden. Een week zonder kinderen is tenslotte ook niet echt makkelijk. Afijn de busreis verliep super en we kwamen aan op het prachtige clubterrein van de Scouting Masselman groep te Soest. De welpen werden losgelaten en net als in de reclame van de Gamma waren wij blij dat de er een hek om het terrein staat. Het clubhuis en onze slaapplek is super! Als echte verhuizers stonden de welpen de vrachtwagen uit te laten helemaal super zoals ze aan het werk waren.

Nadat we alle bagage van de welpen hadden  gevonden, gingen we over tot het neerleggen van de slaapzakken. Wie slaapt dit jaar naast wie en we komen er zelf, zonder hulp van de leiding uit. Binnen 10 minuten was het rond en hadden we allemaal een plek naar ons zin.

Het terrein verkennen was de volgende uitdaging, en we hebben een super gaaf strand in de buurt alleen kunnen we de zee niet vinden. Bij  navraag bleek dat de zee vervangen is door een meertje hier. Binnen 3 minuten waren we met zijn alle in het zand aan het rollen en in de bomen aan het klimmen.

Van al dat spelen en de indrukken kregen we honger en de kookstaf had een zomer erwtensoep gemaakt en een struisvogelsoep (zit meer vlees in volgens de kookstaf). Bij de soep zat een heerlijk broodje worst en iedereen had na twee keer halen genoeg gegeten.

Na het eten hadden we corvee en dat is wennen voor sommige welpen, maar vele handen maken licht werk en hierna begonnen we aan het avondspel. Na een uitleg gingen we van start en we hebben ongelofelijke leuke fanatieke kinderen.

Dan is het inmiddels 22.00 uur en gaan we na het douche slapen voor onze eerste nacht. Tot morgen allemaal.

Welpen
Speltak: