Kamp 2011: maandag 4 juli

Ja hoor de kinderen werden pas na 8 uur wakker…. De ochtend begon met bewolking en 17 graden. Na het ontbijt en de corvee kregen we een bericht van de Geestmobiel dat we naar de speeltuin in Baarn moesten gaan. Dus allemaal uniformen aan en de fiets pakken. Onderweg kreeg Marvin pech want hij reed door een spijker. Dit had als gevolg dat Marvin achter op moest en de fiets werd opgehaald door een busje van iemand van de scouting. Na deze kleine onderbreking kwamen we aan in de speeltuin. Deze speeltuin bleek voor ons gereserveerd te zijn en we hadden dan ook heerlijk de ruimte. Onze lunch werd gebracht door iemand van de filmploeg. De lunch bestond uit een boterham gezond en een heerlijk koud glaasje melk. Halverwege kwam de zon door en werd het 24 graden.  Na de lunch zijn we weer op de fiets gestapt en terug naar het  clubhuis gegaan.

Eenmaal op het clubhuis kwam Marco Z naar ons toe dat hij in de zon had liggen slapen en dat hij opeens op zijn schouder getikt werd. Toen hij zijn ogen open deed zag hij net nog een blauwe flits. Het bleek een brief te zijn van de Geest. We kregen de opdracht om zwaarden te maken en om ons te kleden als echte Arabische stoere mannen. Dus alle welpen zijn hard aan de slag gegaan met het maken van echte zwaarden en het versieren daarvan. Ook hebben ze echte hoofddoeken gemaakt en deze mooi versierd. Na dit konden de welpen heerlijk gaan spelen in hun eigen gemaakte hutten en winkeltjes.

Als avondeten kregen we vandaag bloemkool, broccoli, balletje gehakt en aardappelen. Als toetje een heerlijke fruitsalade. Na de corvee kwam de Geest nog even langs. Nadat we de kabouters een nachtzoentje hadden gegeven (nou ja een paar dan) gingen we een broodje bakken boven het kampvuur.  Nadat we de broodjes op hadden gingen alle welpen douchen en naar bed. Tot morgen!!!

Groetjes de Welpen

Welpen