Kamp 2011: dinsdag 5 juli

Het is alweer dinsdag, de tijd vliegt, iedereen wordt rond kwart over 8 wakker en gaat de dag beginnen. De welpen zijn nog even heerlijk rustig voor hun zelf bezig en gaan om iets over half negen aan de slag om zich te wassen en aan te kleden. Plotseling verschijn Tim, in ochtend gewaad, in de slaapzaal met een nieuw bericht van Aladin. We luisteren naar het bericht wat hij via de beeld telefoon heeft verstuurd. Hij is heel tevreden over ons en over hoe goed we de opdrachten uitvoeren. De Sultan begint al wat positiever te zijn over Aladin, maar we zijn er nog niet. Vandaag krijgen we de opdracht te laten zien dat we kunnen overleven en plezier hebben in de omgeving waar Aladin leeft. In de brief legt Aladin uit wat we moeten doen. We gaan ons snel omkleden om aan het ontbijt te kunnen beginnen.
Na het ontbijt moet er natuurlijk even opgeruimd worden en daarna kunnen we met de drie opdrachten aan de slag. We worden in drie groepen ingedeeld. Door te roeleren moeten we alle opdrachten allemaal een keer gedaan hebben. We moeten een touwtje zien door te branden door zelf vuur te maken. Dit doen we met een zogeheten magnesium stick, voor vuur vonken, en met takjes, blaadjes, houtsnippers en alles waarmee we een vuurtje kunnen maken. Het lukt ons allemaal het touwtje door te branden. Ook  moeten we met een kompas leren om te gaan, en moeten we door kompas te schieten van doel naar doel lopen. Het is niet makkelijk, maar uiteindelijk slaagt ook hier iedereen de opdracht te volbrengen. Wij welpen zijn zeer bedreven, als derde mogen we wat lol maken met water rakketen. We nemen een plastic fles en vullen deze met half water. Daarna plaatsen we deze omgekeerd op een lanceerinstallatie, waar we door middel van een fietspomp de druk kunnen  vergroten. Als de druk te groot wordt spuit, het water uit de fles en duwt de fles meters de lucht in. Je kan een beetje nat worden, maar we hebben vreselijk veel lol gehad en weer een hoop geleerd.
Daarna krijgen de opdracht onze tassen te pakken en gaan we op weg naar het bosbad. Waar we op deze mooie dag even wat verkoeling kunnen vinden. En verkoeling vinden we, het water is zo koud dat er net nog geen ijsberen zwemmen. Uiteraard meten we ook nog even eten. We worden verwent door de leiding, want plotseling komen ze met een heel groot dienblad met allemaal bakjes patat er op. Jippie patat !!!! We hebben er de hele middag lol gehad, het was even fiets, met een kleine stop aan de achter kant van Amersfoort dierenpark, waar we even konden kijken in het olifanten verblijf. Na twee uurtje in het bosbad, komen ook de Scout Senior nog even langs. Het is reuze gezellig. Om half 5 is het dan toch tijd om naar huis te gaan.
Teruggekomen bij het kampterrein, worden we opgewacht door Jamilah. We worden ondervraagt over Aladin, maar zeggen hem niet te kennen, ze gelooft ons niet echt. Ze heeft nog nooit kinderen zo goed horen luisteren naar de ouders/leiding. Ze vertelt dat zij zijn ex-vriendin is en dat Jasmin met haar handen van Aladin moet afblijven. We blijven elke betrokkenheid ontkennen, maar geloven doet ze het niet. Als we toch onder  één hoedje spelen, dan zwaait er wat. Misschien is het dan maar beter met één oog open te slapen.
Tijdens ons avond eten, komt de geest weer langs en vraagt naar onze verhalen. We vertellen hem wat wie die dag hebben meegemaakt en hij is niet verbaasd. Hij had dit wel verwacht. De geest geeft aan dat hij het idee heeft dat de magisch toverlamp in de buurt moet zijn, want hij voelt weer wat toverkracht. Maar helaas is het nog te weinig voor een wonder om Aladin te helpen.
Na het eten en corvee, moeten we naar de slaapzaal om te zorgen dat onze tassen en de slaapzaal opgeruimd en netjes zijn. Vanavond komt de kampleider, Marco Z, de zaal en tassen controleren. De leiding helpt ons met een eerste inspectie en als de kampleider langskomt, is het even heel spannend, maar komen we allemaal door de inspectie heen. Uiteindelijk gaat het licht om even over negen uur uit en vallen we in slaap. De dag nog even te overzien aan de binnenkant van onze ogen. Morgen worden we waarschijnlijk vroeg gewekt, voor weer een nieuwe spannende dag…
Groetjes de Welpen

Dag: