Eurodropping London

Op 12 en 13 december 2008 was het weer zover, we gingen met de stam op eurodropping. Voor degenen die niet weten wat een eurodropping is: De eurodropping is een weekendje weg naar een (vooraf) onbekende Europese stad. In deze stad wordt dan een tocht gelopen die langs alle bekende plekjes komt. Vorig jaar werd Brussel aangedaan, en de organisatie besloot om dit jaar nog een stuk verder te gaan.

Er werd van tevoren door de stamleden al verschillende steden genoemd waar ze verwachtten heen te gaan. Hieronder zaten onder andere Antwerpen, Parijs en Düsseldorf. Niemand had het echter goed! We gingen namelijk naar Londen!

We vertrokken in de nacht van vrijdag op zaterdag om 01.00! We spraken af bij de tango, waarna we ons tussen de auto's verdeelde. In auto 1 zaten Thijs, Inge, Maarten, Wouter, Karin. In auto 2 zaten Anja, Tim, Anton en Robin.

En dat niet iedereen wakker was op dat vroege tijdstip bleek wel toen we wegreden bij de Tango. Auto 2 was snel weg, maar toen die langs Heenweg reden kwamen ze erachter dat ze een auto misten. En wat bleek? Thijs was weggereden zonder de achterklep van zijn auto dicht te doen. Alle tassen en andere spullen lagen dus over de hele weg heen! Gelukkig overleefde (bijna) alle tassen dit, behalve die van Wouter. Deze was namelijk al overreden door een auto!

Even slapene

Maar goed, na deze stroeve start gingen we dan eindelijk op weg naar Duinkerken (Frankrijk), vanwaar we de boot naar Dover zouden nemen. Helaas voor sommige bestuurders moet je daarvoor eerst door België rijden, waar ze graag mensen flitsen die 30 km/h te hard rijden (120 ipv 90). Rond half 5 kwamen we aan in Duinkerken, waar we nog wel even moesten zoeken naar de doks van Norfolkline. Rond 6.00 vertrokken we met de boot richting Dover, en moesten er dus euro's gewisseld worden. De boottocht werd voor de rest vooral gebruikt om de toch wel nodige nachtrust een (klein) beetje in te halen.

Na een tochtje van 2 uur kwamen we om 7.00 plaatselijke tijd aan in Dover. Vanaf daar hadden we 2 uur de tijd om in Londen te komen, wat precies lukte. Om 9.00 reden we (uiteraard aan de linkerkant van de weg) het terrein van het clubhuis op, waar we de volgende nacht zouden overnachten. Na een kleine opfrissing kon om 10.00 (10 uur na vertrek!) eindelijk de eurodropping beginnen.

Baden-Powell HouseDe tocht leidde ons onder andere langs Buckingham Palace, The Big Ben, The Tower Bridge, het Baden-Powell huis (gemaakt voor de oprichter van de scouting) en uiteindelijk naar Harrods, het grootste warenhuis van Londen. Vanaf daar had de organisatie besloten om van de eurodropping, de euro-dropping-christmas-shopping te maken, aangezien dit wereldberoemd is in Londen. Na duw- en trekwerk kwamen we eindelijk Harrods binnen. Binnen was het niet veel rustiger dan buiten, en dus besloten we de groep op te splitsen. De vrouwen en de mannen apart. Binnen sloopte Thijs bijna nog een kroonluchter van "maar" 20.000 pond, maar gelukkig voor hem kon hij nog net op tijd bukken.

Na Harrods besloten we nog langs een hele grote speelgoed winkel te gaan. Dit was ook echt super gaaf, en sommige stamleden waren dan al snel kwijt tussen de massa's kinderen die rondliepen. Om jullie een idee te geven hoe groot het was: het leek heel erg op de speelgoedwinkel in Home Alone 2.

Regent Street 's avonds

Rond 18.00 had iedereen het wel gehad met de drukte, en besloten we wat te gaan eten bij de Burger King, waarna we teruggingen richting het clubhuis. Daar hebben we nog een potje lama-bordspel gespeeld, waarna de meesten richting bed gingen rond 22.00.

Zondagochtend ging rond 9.30 de wekker, waarna Tim en Anja nog wat broodjes gingen halen bij de plaatselijke supermarkt/tankstation. En om 11.30 begon de terugreis naar Nederland, waar we uiteindelijk om 21.00 aankwamen.

Ondanks de hevige regen op zaterdag was het een erg geslaagd weekendje! Op naar de volgende eurodropping in …………………………….? volgend jaar!

Groetjes van de Stam,

Anja, Anton, Inge, Karin, Maarten, Robin, Thijs, Tim en Wouter (Jan moest helaas werken)

Tim
Categorie: