Welpen zondag 4-7-2010

Ja hoor de welpen waren al om half 8 wakker, wat een feest! Na het aankleden, gingen we heerlijk ontbijten in het zonnetje. Het zou weer een hele mooie dag worden qua temperatuur. Na de gebruikelijke corvee besloten we het bos in te gaan om op zoek te gaan naar de steen der wijze. Jammer genoeg vonden we deze niet, maar we kwamen wel een hele verlegen Surinaamse Bosjesman tegen. Hij was erg bang voor ons, want hij wist dat Jules was ontvoerd en dacht dat wij hem kwamen ontvoeren. Natuurlijk doen wij dat niet en gelukkig was hij toen niet meer bang voor ons. Hij gaf ons een mapje met foto’s. Deze had Jules lang geleden bij hem achtergelaten voor het geval hij ontvoerd zou worden. Nu vroeg de Bosjesman of wij misschien deze tocht wilde gaan fietsen. Wie weet brengt de tocht ons bij de steen der wijze. Hij gaf ons als tip om spullen mee te nemen die nat mochten worden, zwemkleding? Voordat we weg gingen kregen we een ketting van hem die stond voor goed gedrag en vriendschap. Deze mag de welp van de dag dragen. De welp van de vorige dag was Davey. Hij mocht gelijk de ketting om.

Nadat we onze zwemspullen gepakt hadden, zijn we in 4 groepen de fotospeurtocht gaan fietsen. Dit bleek nog reuze pittig, want rond Veenendaal zijn er veel heuvels. De fotospeurtocht eindigde bij een groot bosbad in Leersum. Hier hebben we heerlijk gepicknickt en gezwommen. Alleen na leuke dingen komen er soms minder leuke dingen, want ja we moeten ook nog terug fietsen. Dus weer op de fietsen en terug naar het clubhuis.

Toen we terug waren mocht iedereen even heerlijk zelf spelen bij het clubhuis. Daar vonden we opeens 3 puzzelstukjes verstopt in de bosjes. Samen met de puzzelstukjes van de kabouters bleken de ze puzzelstukjes
het land Zweden te zijn.

Met de kids gaat alles goed. Ze zijn erg lief en spelen heerlijk met elkaar. Niemand heeft nog heimwee en het eten gaat goed.

Vanavond vliegen we naar zweden en hebben we nog een avondprogramma.
Tot de morgen,

De welpenleiding