Bevers zaterdag 3-7-2010

Zo eindelijk was het zo ver! We vertrokken vandaag met 8 bevers naar Veenendaal, met 2 bussen en een hele vrachtwagen vol met fietsen, bagage, groentes en noem maar op. Zo reden we richting ‘t zwervershonk. Om 14.00 uur waren we op plaats van bestemming na wat wegomleidingen. De bevers mochten eerst de tassen in het lokaal gaan leggen en vervolgens kwam het grote werk, die grote vrachtwagen moest ook weer leeg! Met alle kinderen en leiding was de klus bijna geklaard toen de scoutingweerman “Kees” ons vertelde dat het bijna ging regenen en dat de buitenspeltakken hun tent beter eerst konden opzetten voor de regen echt zou vallen en ja hoor alles stond voordat de eerste regendruppels vielen. In de tussentijd dat de regen viel (hard) hebben de bevers binnen stoelendans en een dierenraadspelletje gedaan. Maar daar was de zon alweer! En de laatste bagage werd uit de vrachtwagen gehaald zodat we de bedden klaar konden gaan leggen. Wel heel gezellig hoor zo’n hele rij met bevers naast elkaar natuurlijk mochten de kinderen zelf kiezen naast wie ze gingen liggen en dit is de uitkomst:

Vlnr: Ruben, Sem, Erik, Stan, Caitlyn, Brammert, Kayra, Jaïro

Watson was al langs geweest voordat we op het clubgebouw waren en heeft doorgegeven dat we een tijdmachine moesten maken van hout en spijkers. Al bouwend kwam er een heel mooi geheel tevoorschijn. Nadat we het “geraamte” gemaakt hadden werden er lakens overheen gespannen die we later nog mochten verven. (Het resultaat laten we later nog in een foto wel zien) Natuurlijk hebben we ook bij alle speltakken even gekeken waar ze nu slapen en meteen waar we wel en niet mochten komen, het was erg leuk om eens in die tenten te kijken en op de zelfgemaakte keukens te zitten.

Het was tijd om te gaan eten; soep! Tomaten of (ja zelfs met dit weer) Snert met een broodje met worst en een bolletje salade het was heerlijk, Sem heeft wel 2 kommen soep op!
Omdat het ook regende tijdens het eten aten we met alle groepen in 2 tenten, dit was erg dichtjes bij dichtjes …

Voordat de afwas gedaan werd besloten we eerst om te gaan openen, een grote groep wel zo’n 100!

Het eten was pas laat vandaag en daarom zijn we daarna naar de slaapzaal gegaan en hebben we onze toilet-spullen gepakt en zijn daarna heerlijk fris ons bedje ingedoken. Natuurlijk was het wel even spannend zo de eerste nacht en daarom duurde het ook even voordat de kinderen echt allemaal sliepen maar nu slapen ze als roosjes!

Einde van de 1e kampdag, tot morgen!

Leiding bevers
Categorie: