Bevers vrijdag 9-7-2010

Vandaag hebben we een beetje uitgeslapen. Om half 9 kwamen de eerste bevers hun bedje uit. Ze hebben allemaal hun slippertjes aangedaan en zijn buiten spelletjes gaan doen. Om ongeveer half 10 gingen we ontbijten. Na het ontbijt hoefden we niet mee te helpen met corvee. We gingen tanden poetsen en daarna naar buiten. Toen ontdekten we dat er een brief was aangekomen van Watson. Erik heeft de brief voorgelezen. Er stond in dat we naar nog meer botten moesten zoeken. Bij de brief zat een kaart, waarop stond aangegeven waar we moesten zoeken. We hebben onze tasjes met opgraafspullen gepakt. Toen gingen we op pad. Wouter moest voorop, want hij kon goed kaartlezen. Uiteindelijk kwamen we bij en omgevallen boomstam in het bos uit. Daar begonnen we met graven. Al gauw werden de eerste botten gevonden. Bij elkaar vonden we wel 11 botten , waarvan Stan K. de grootste had gevonden. Toen we weer terug op het clubhuis waren, zat Watson ons op te wachten. Hij nam al onze botten in ontvangst. Als dank voor ons goede speurwerk kregen we een T-shirt en een boekje met allemaal leuke tekeningen. We hebben nog wat foto’s gemaakt en toen ging Watson echt weg.

Daarna gingen we heerlijk lunchen in de schaduw, want het was ontzettend warm. Wel 35 graden!! Brammert werd vandaag al opgehaald aangezien hij morgen al op vakantie gaat, na het uitzwaaien werden we opgeschrikt door Smeeds. Hij wilde de botten hebben in ruil voor geld. Gelukkig hadden we de boten net aan Watson gegeven! Toen Smeeds hoorde dat Watson nog een collega nodig had, beloofde hij ons dat hij naar Watson zou bellen. Smeeds ging toen ook weg en daarmee was ons botten avontuur afgelopen. Toen Smeeds weg was zijn we onze spulletjes gaan pakken om naar de winkels te gaan. We zijn met de auto naar het centrum van Veenendaal gereden. Daar gingen we naar de Action, waar veel kinderen iets kochten. Voor de kinderen die nog niets hadden, liepen we ook nog naar de Bart Smit. Toen iedereen iets had gekocht, aten we een ijsje. Daarna gingen we met de auto’s weer naar het clubhuis. Dar aangekomen hebben we een siësta gehouden. Een aantal bevers hebben heerlijk geslapen en anderen gingen lezen of puzzelen. Om ongeveer 6 uur ’s middags aten we heerlijke pasta met spinazie. Ook kregen we er een beetje sla bij. Als toetje mochten we kiezen tussen een vlaflip of een bakje vruchten, Na het eten hadden we ook alweer geen corvee. We zijn lekker allemaal gaan douchen en hebben ons nieuwe shirt aangedaan het was het ‘bonte’ shirt wat we van Watson gehad hadden. Toen was het bonte avond. Er werd meegezongen met de liedjes en er werden verschillende acts gedaan door de speltakken. Anton sr. kwam bij de bevers het boekje uitlezen en ze waren echt muisstil. Hij mag van ons vaker komen!! Het laatste nachtje in het Zwervershonk is aangebroken en morgen komen we weer jullie kant op, het was een leuke gezellige en warme week! Ik hoop dat jullie er net zo van genoten hebben al wij!!

Groetjes Wouter, Anne, Hanneke, Carola, Femke en Joëlle.

Dag:
beverleiding