Kamplogboek 2008 Sherows

De 1ste dag!

Afscheidskusjes en vertrekken! Snel een plekje uitzoeken en zitten maar, nog even goed zwaaien en dan echt weg. We zaten lekker te pesten in de bus. Veel gelachen nu al! En dan moet kamp nog komen. Eindelijk waren we er! “Snel” uitladen en opbouwen. Waarom snel?! Het was echt %^&* weer! Nou eindelijk klaar, alles uitgerold, ligt er een brief van Merlijn dat we spullen moeten gaan zoeken! De beruchte hike! We hebben de spullen gepakt en we zijn vertrokken, natuurlijk met regen. We moesten pakjes verzamelen die we later weer nodig zouden hebben. Wat samen bij elkaar wel 40 kilo woog! We waren eindelijk aangekomen bij de plek waar we zouden slapen. Maar we konden nog niet slapen want we moesten een zandloper maken om de tijd te bepalen. Als we het goed hadden konden we een patatje verdienen in plaats van STRUIK. Na een lange nacht en veel zeven hebben we het maar opgeven, we zijn gaan slapen.

Dag 2

Na een slapeloze nacht, met een hoop moppen.. Werden we wakker, we hebben nog verschillende pogingen gedaan op toch nog iets van een zandloper te maken, maar na 3 uur gooiden we de handdoek in de ring, en lieten we de zandloper voor wat hij was. Lekker ontbijten en dan alles opruimen en weer vertrekken, we moeten nog wel een stuk lopen. Na een lange wandeling kwamen we aan bij een benzinestation waar we even lekker hebben zitten uirusten. Marco en jan kwamen de fietsen brengen en we zijn gaan fietsen. We kwamen aan bij een oude boer die eigenlijk niks meer deed met zijn land en we mochten wel slapen op zijn land. Maar…toch even vragen aan de andere buurman of het wel mocht, zo en of het mocht! Fanta en Cola kregen we, wij blij want we hadden voor de rest op water en melk geleefd, we gingen wel weer verder want onze super de la luxe tent, een zeiltje met palen, we zaten in ieder geval droog. Toen kwam de man ons nog even terug roepen om te zeggen dat hij een vuurkuiltje heeft en wat oud hout, dus als wij zouden willen mochten we een lekker vuurtje stoken, dat had vonden wij zelf ook wel een leuk idee. De man en de vrouw, met de tante en oom + Daniel, waren erg vriendelijk, we zaten lekker aan de praat, voor je het wist hadden we al een schaal met patat voor onze neus, dat slaan wij natuurlijk niet af! We kregen ook nog eens Frikadellen en Kroketten - HEERLIJK – we hebben onze schoenen ook ff’tjes gedroogd met een stok in de grond, lekker droog worden. Rond half 2 zijn we gaan slapen.

De volgende morgen dus…DAG 3!!

We zijn lekker vroeg opgestaan om alles in te pakken en te vetrekken. Nog even bedanken en wegwezen. Maar ondertussen…toch stiekem maar even een taart en een bosje bloemen kopen! De mensen waren zo ontzettend aardig! We zijn naar Maarssen gefietst en hebben daar de taart en de bloemen gekocht en zijn weer terug gefietst. De vrouw bracht ons hartelijk binnen. Na wel 2 stukjes taart zijn we weggegaan. Nogmaals bedankt en vertrekken. Die ochtend was het de bedoeling om een vlot te bouwen, wat jammer genoeg niet doorging vanwege het weer. We zijn maar gaan fietsen wat trouwens en erg leuke rit werd... We waren in Utrecht en ja, met 7 mannen… Langs een rode brug…Konden we het niet laten om een kijkje te nemen. Even verder zijn we gestopt en lieten we de fietsen ophalen door Marco en Jeroen. Die eigenlijk ook vreemd lang weg waren… We zijn gaan lopen naar Utrecht waar we even lekker hebben rond gesnuffeld. Daarna lekker lux en moe in de trein richting Maarn! Eindelijk aangekomen zijn we gaan slapen. De volgende morgen alles uit de tent gehaald en opgevouwen. De hangmatten opgehangen en heerlijk relaxen! Die avond zijn we naar een heerlijk plekje gegaan ergens bij een zwerfkeien eiland. De man die ons een rondleiding gaf heette Peter. Een lekker enthousiast mannetje die van zijn werk hield. Hij vertelde alles over de stenen en de mensen die daar waren geweest. Erg interessant…maar waar we echt stiekem voor kwamen, was om te zwemmen! Zwemmen in het zuiverende water! Het mocht! Heerlijk! Lekker fris eruit gekomen, met een eikel-strak-huidje. We zijn weer op de fiets gesprongen terug naar het kamp. Lekker slapen!

Mitchell en Koen

Dag 4

We werden wakker en hebben alles uit de tent gehaald en opgevouwen. De hangmatten opgehangen en heerlijk relaxen! Die avond zijn we naar een heerlijk plekje gegaan ergens bij een zwerfkeien eiland. De man die ons een rondleiding gaf heette Peter. Een lekker enthousiast mannetje die van zijn werk hield. Hij vertelde alles over de stenen en de mensen die daar waren geweest. Erg interessant…maar waar we echt stiekem voor kwamen, was om te zwemmen! Zwemmen in het zuiverende water! Het mocht! Heerlijk! Lekker fris eruit gekomen, met een eikel-strak-huidje. We zijn weer op de fiets gesprongen terug naar het kamp. Lekker slapen.

Dag 5

We werden wakker na een heerlijke nacht vol met slaap! Allemaal lekker uitgerust zijn we aan de ontbijt tafel gaan zitten. Die avond daarvoor (dinsdag avond) kregen we terrein inspectie. Snel de tassen keurig neergezet en alle puinzooi erachter, zodat alles netjes leek. Een paar dingetjes nog bij de keuken opgeruimd en alles was weer super! We kregen zelfs nog een complimentje!
na het ontbijt (daar waren we gebleven), hebben we ons mooi gemaakt. (zoals dat wordt genoemd) We moesten om 8 uur vooraan staan, want daar kregen we groepjes uitgereikt. Met dat groepje ging je het bos in om daar posten te bezoeken. Bij die posten ging je allerlei soorten spelletjes doen, die te maken hadden met sprookjes. Je moest bijvoorbeeld een dienblad vast houden met daarop een bekertje, die moest je zo snel mogelijk rond een klein meertje in het bos brengen. En zo kon je punten verdienen die je weer naar de overwinning zouden leiden die avond. Na dat een ochtendje gedaan te hebben mocht je even iets voor jezelf doen tot dat de andere groepjes er waren. Nou eindelijk was iedereen der...we konden eindelijk gaan eten! Er waren ondertussen al wat ouders van de kinderen. Want wat iedereen wel moet weten komen op woensdag altijd de ouders!!! Toen er wel zo'n beetje alle ouders er waren die verwacht werden zijn we gaan eten. HEERLIJK!!! Ik mag zeker weten voor iedereen op kamp spreken, want het was echt verrukkelijk na zo'n ochtendje druk geweest te zijn. Maar een heerlijk broodje gezond was niet het enigste wat we kregen. Want na de lekker broodjes kregen we ook gewoon een heerlijk Italiaans ijsje! Na het ijsje zijn de binnenspeltakken een uurtje gaan slapen, nou slapen...De buitenspeltakken hebben ook hun eigen ding gedaan. Eindelijk mochten we weer naar voren. Er werd een tafeltje aan gewezen waar je met je groepje van die ochtend mocht gaan zitten. We hebben van alles gedaan; moppen vertelt, want... Hennie Huisman kwam op bezoek! Na de geweldige moppen hebben we het spel gedaan: 'Rennn Jeeee Rot!' Ook was dat spel een erg succes. De ouders gingen jammer genoeg allemaal richting huis, maarja je mistte ze toch niet. Je had het HIER natuurlijk al helemaal TEGEK!!! Ook hebben we nog lekker fruit gekregen van onze FANTASTISCHE kookstaf! (slijm slijm) We zijn allemaal lekker gaan eten, bij ons...hoefden we gewoon helemaal niks te doen! Wouters vader: Paul, deed al het werk voor ons. Nou niet al het werk alleen het kook werk. Dus bij deze nog een keertje: Paul, HEEL ERG BEDANKT!!! Na het verrukkelijke eten hebben we afgewassen en hebben we snel onze verkleedkleren aangetrokken. Het was tijd voor de DISCO!!! We hadden er allemaal erg zin in. Halverwege de disco zijn we verder gegaan met de spelletje. Nou echt spelletjes waren het niet, maar wat wel echt was, was Mega Mindy!!! Mega Mindy ging ons helpen om te dansen, waar we ook weer punten mee konden verdienen. Na het gezellige dans festijn hebben we door gediscoot. Bij het laatste nummer ging iedereen uit zijn dak! Zelfs nog de laatste paar overgebleven Bevertjes. Daarna was het toch echt bedtijd. Alle binnenspeltakken gingen slapen. Maar niet de buitenspeltakken..! Want de scouts en de overige welpen en kabouters kwamen slapen bij elkaar. Bij ons kwamen de oudste scouts op bezoek. Snel de matjes neergelegd en net voordat we wilden slapen kwamen ze ons vertellen dat we een dropping gingen lopen..! Wat we eigenlijk stiekem ook wel hadden verwacht, want Tess was aangekomen. En ja, aan Tess moet je nou geen geheimpjes vertellen;) Nee hoor Tess, je bent een schat! Ze had heerlijke dingen meegenomen! Maar dat later. We werden dus gedropt. Na een tijdje in de auto hebben gezeten zijn we afgezet op een aardig verlaten plekje. Aan gezien wij allemaal aardig verrot waren zijn we toch maar gaan lopen want ja we moesten toch aankomen op het kampterrein. Toen we aankwamen hebben we de heerlijke verrassing van Tessa op! Een broodje Hamburger met ui, paprika, tomaat, komkommer enz.. Na het heerlijke precentje zijn we gaan slapen.

Mitchell en Koen

Dag 6

Pfffttt.. Lekker vroeg eruit, de scouts (Die volgend jaar Sherow zijn) hadden die nacht ook bij ons geslapen. We gaan vandaag lekker varen in de Betuwe, even ’t kratje halen bij Els en we kunnen gaan ontbijten. ’t Was weer een lekker ontbijtje. We zijn toen ons even gaan opfrissen, spullen pakken en in de auto op weg naar de Betuwe. Na een lange rit en een hoop gepraat, zijn we maar eventjes gaan vragen waar een supermarkt zit! Dan hebben we op de boot ook nog eventjes wat te eten. We hadden een hoop genomen en zijn maar weer gegaan. Eenmaal aangekomen moest Paul nog het een en ander regelen, en borg betalen. We kregen een lekker bootje met een dak erop. Het is wel heel warm, dus we zijn niet in de boot zelf gaan zitten maar lekker buiten. Lekker muziekje erbij met onze Heineken-Box , steeds een beetje afwisselen zodat iedereen een keer heeft gevaren, Paul wist er aardig wat van dus hij legde het ons even uit. Paul onze Kapitein die dag met zijn Stuurman in Opleiding, Robin.. ’t was een warme dag dus zijn we ook regelmatig van de boot gesprongen; lekker in het water. De tijd ging heel snel voorbij, voor je het wist lagen we al weer in de haven om de boot terug te brengen, het was helemaal goud! We zijn wel een klein beetje verbrand en sommige ook bruin. We zijn weer in de auto gestapt voor de rit terug om de Spirituele tocht te regelen want we moesten die Avond een Spirituele tocht uitzetten voor de Scouts. Stres stres stres..! Maar het is ons wel gelukt, door onze top samenwerking! We hadden verschillende groepjes gemaakt die bij posten moesten staan. Paul, Mitchell en Koen zijn vooruit gegaan om de fiets tocht uit te zetten. We hadden een teken gemaakt die voor verschillende dingen stond, zoals de vier winden die hielpen om de geesten op te laten gaan. De spirituele tocht was een succes! We hebben erg gelachen. Toch was de plek waar we de spirituele tocht hadden nog het uniekst! We mochten de spirituele tocht uitzetten op het zwerfkeien eiland! Die man zou op ons wachten. Maar eenmaal aangekomen voelden ze toch de gekke sfeer die daar hing. Blijkbaar waren wij toch banger dan de scouts zelf, wat want die man aan ons had vertelt, was niet vertelt aan de scouts…Toch jammer want anders had het tenminste echt eng geweest! Nog even iets drinken in de keuken en dan echt naar bed. Maar natuurlijk niet te vergeten…Marco Z. was jarig! Dus bij deze nog een keer GEFELICITEERD!

Dag 7; Vrijdag (Bijna naar huis..)

Vandaag was niet z’n drukke dag we hebben lekker rustig aan gedaan, op ons gemak ontbijten, en aankleden. Eindelijk was het ook weer lekker weer, wat dit kamp ook wel anders is geweest! Eenmaal klaar en je fiets te hebben gepakt gingen we naar ‘’Het dorp’’ daar zijn we als eerste naar de snackbar gegaan, waar we Milkshakes hadden besteld, die gingen we later ophalen; eerst nog ff’tjes naar de plus! We hadden natuurlijk voor morgen in de bus wel wat lekkers nodig, dussss.. we hebben de Plus onveilig gemaakt . Tóen zijn we naar die snackbar weer gegaan en hebben we onze milkshakes gehaald, we hebben nog een tijdje staan dollen met de mensen van de snackbar, want het was een Nederlandse snackbar, met alleen maar chinezen die niet zo goed Nederlands konden praten. We zijn weer vertrokken naar kamp en hebben alle spullen neergezet, en moesten is gaan bedenken wat we gaan doen op de bonte avond! We hadden het nummer: Een hete nacht in een koude koelcel gekozen van de Kromme Jongens, iedereen vond het wel leuk, dus we hebben het goed gedaan. Merlijn kwam ook nog langs en alles is weer goed in het Sprookjesbos! We hebben nog gezellig gezongen en er waren nog veel optredens (Macarena, Ren Je Rot, Toneelstukje). Het was ook al aardig laat, maar we wouden nog wel ff’tjes gezellig naar een cafeetje om wat te drinken, zijn we lekker naar toe gaan fietsen, heuveltje op heuveltje af, want ja de UTRECHTSE HEUVELRUG.. we hebben gedronken en zijn weer richting kamp gegaan, tandenpoetsen en slapen.

Koen & Mitchell

Dag 8; Zaterdag.. De allerlaatste dag.

Dit keer geen goede nacht, omdat er WAARSCHIJNLIJK een grappenmaker is geweest die de touwen heeft doorgesneden, waardoor de driepoot naar voren kwam zeilen, en gelukkig kwam hij niet ver anders had hij gevallen op mensen.. Gevaarlijk, hoe het is gebeurt weten we niet, er kan van alles zijn gebeurt al is het wel vreemd dat hij al 4 dagen aan een touw hangt en het nu pas begeeft terwijl er gister Tessa ook nog bij ons sliep. In ieder geval geen erg goede nacht, Ik dacht dat het 02:30 was toen we eindelijk gingen slapen. De volgende morgen moesten we al om 7 Uur op! We moeten natuurlijk alles afruimen en inladen, en zijn dus gewekt door Marco Z & Anton V Jr. alle spullen dragen naar de vrachtauto we moeten om 10 uur naar de sluiting, en het is nu al half; straks naar huis dan zien we de Papa’s en Mama’s weer! Lekker rustig aandoen in de Bus, straks zijn we thuis.