Kamp 2011: zaterdag 2 juli

Weer een nieuw kamp, nieuwe ronde nieuwe kansen! Sommige mensen beseffen niet dat ze meegaan op een scouting kamp en hopen op een verre vakantie naar oorden als Cherso of Lloret, iets wat Celine & Lisanne allemaal kunnen uitleggen mocht u vragen hebben. 11 uur vertrok de bus, dus het was gezellig aankakken rond die tijd, als je maar niet te laat was want met of zonder jou.. de bus gaat weg (uitzonderingen heb je altijd!). Kusjes en knuffels, handjes en tranen we gaan naar Soest voor een week! De Sherows hebben er in ieder geval zin in aldus een goedgehumeurde Koen Heijstek. De busrit ging snel, gezelligheid kent immers geen tijd. Voor je het weet zit je tussen grote huizen en mensen met een vreemde R. Geen probleem voor ons, want wij hebben onze eigen Fortuinlijke vrouwen in de vorm van Do, Iris, Lisanne, Celine en natuurlijk Saartje! Snel die bus uit, sommige mensen denken immers dat de Beijenkorf weer aan uitverkoop doet.. Geen woord gezegd of de vrachtwagen met spullen staat al weer voor je, tijd om te uitladen wat bij ons natuurlijk altijd vreselijk effectief gaat, laat staan dat we het hebben over de effectiviteit van sommige mensen aldus ondertekende. Die vrachtwagen ging leeg, maar hoe weet ik nog steeds niet.. Taakverdeling? Daar zou Rob op zeggen: ‘’Daar word ik niet vrolijk van’’. Het opbouwen ging prima, met natuurlijk het nodige overleg en de vele democratische besluiten. Eerst werd de keuken opgebouwd, dat ging wel prima. Iedereen was bezig op z’n eigen manier en tempo. De dames waren daartussen alweer bezig met het opbouwen van de tenten, ik ben netjes als ik me afvraag of vrouwen echt zo’n goede coördinatie hebben.. de tent stond bijna in Amersfoort, prima maar daar moeten we pas met de hike zijn vrees ik. Na al dat drukke werk vertelde Iris dat ze in de film ‘’Pirates of the Caribean’’ heeft gespeeld, vandaar dus die schoenen die heeft ze gewoon gestolen van de set! Snel nog een driepoot in mekaar flansen en dan word je al weer bijeen geroepen voor de opening. De Sherows zouden de Sherows niet zijn als die niet in het Arabisch werd gedaan, ofwel: Bedde Sherows el de gelel hesb.. in het Nederlands: De Sherows zijn binnen, het feest kan beginnen. Klaar met de dansjes en gekheid, snel op de foto en dan een lekker soepje naar binnen werken. De keuze was ditmaal tussen Erwtensoep en Kippensoep.. nomnomnom! Aangezien sommige mensen bij de scouting kunnen bunkeren als een Duitser in nood waren we snel klaar met eten en zijn we weer verder gegaan met het bouwen van onze slaapplekken. Dit ging ook prima, want de spanbanden waren ideaal, iets wat vorig jaar ook prima heeft geholpen. Tussendoor hebben we nog waarschuwingen gehad voor de muziek die te hard stond, dat is natuurlijk heel simpel opgelost.. gewoon langsgaan bij omwonenden en vragen of ze wel degelijk last hebben van onze muziek, die zelf voor mij te zacht stond..  Bij navraag vertelde de buren dat het zelf gezellig was en last? Dat heb je alleen in den Haag volgens de buren. Leuke mededelingen zijn altijd leuk en die waren er natuurlijk ook. We gaan niet weg vanavond, dat gaan we morgen pas want dan gaan we hiken.  De hangmatten hangen, Do d’r speciale bedje staat dus toen waren al onze taken voor vandaag gedaan dus was het tijd om te doen waar we het beste in zijn, niks doen en chillen! Nog ff een zakje chips lenen en nuttigen, topwerk van Iris, Lisanne, Mitchell en natuurlijk Celine. Inmiddels ligt iedereen lekker op z’n hangmatje en zijn we allemaal al lekker aan het slapen, voor mij dus ook tijd om er een eind aan te maken. Buenas Noches, we zullen zien wat morgen brengt!

- Mitchell (Sherow)

Mitchell