Kamp 2011: maandag 4 juli

Hallo allemaal,
Vandaag werden wij wakker in onze mooi zelf gemaakte tentjes van een plastic zeiltje en duct-tape. Toen iedereen eindelijk wakker was kwam Marco ons eten brengen. Hij had ook een lekker thermoskannetje met koffie bij zich. Na het eten zijn we op het landelijk labelterrein buitenzorg te Baarn naar het museum geweest. Hier staken wij heel veel van op, en we vonden het heel leuk. We kregen ook een velletje met vragen erop die je moest beantwoorden, en als je alles goed had kon je een prijsje winnen. Toen we dachten dat we wel genoeg hadden geleerd over scouting zijn we maar weer weg gegaan om nog even chilling te plegen. Om een uur of 1 mochten we de bomen in. We gingen een hoogteparcours lopen/klimmen. Dat was heel leuk. Hierna gingen we middageten om daarna op de fiets te springen en de hike weer voort te zetten. We hebben lekker in het zonnetje gefietst, en we kwamen ook nog een jongen tegen die Else wel interessant vond. Toen we uitgefietst waren kwamen we gewoon aan bij het clubterrein waar we onze tenten hadden staan! Hier moesten we ons eten klaar maken. We aten bloemkool met aardappel, ballen gehakt en verse jus. Als toetje aten we een fruitsalade die we ook zelf nog klaar moesten maken. Na het eten hadden we de gelegenheid om onze hike tas uit te pakken, maar ons matje en slaapzak moesten erin blijven zitten omdat we die nacht verder zouden lopen. Toen het eindelijk half 12 was gingen we weg met de auto, en kregen we onze superdupercoolieoelie hesjes om daarmee lekker rondjes te lopen door de omgeving. We zouden ’s nachts eigenlijk op de wijze van de oude Egyptenaren gaan slapen (onder de blote hemel), maar wegens omstandigheden die wij niet voorzien hadden kon dit helaas niet doorgaan. Er waren namelijk wat blaren geconstateerd op enkele voeten van onze medescouts. Toen meneer Anton deze scout in kwestie op kwam halen met zijn bussie, mochten de hike tassen in de bus. Hier waren we wel blij mee, alleen baalden we er wel van dat we die zware Kwalitatief Uitermate Teleurstellende tassen mee moesten dragen terwijl we ze helemaal niet nodig hadden, omdat wij het niet toepasselijk vonden om deze scout in kwestie helemaal alleen in een tentje te laten slapen zonder ons. Onderweg hebben we ook nog een spelletje gespeeld. Het heet Chubby Bunny. De bedoeling van het spel is om zoveel mogelijk snoepjes/koekjes/pannenkoeken/pizza’s calzone in je mond te stoppen en dan moet je nog Chubby Bunny kunnen zeggen. Dennis speelde dit spel met snoepjes. Het waren van die dierenhoofden van Katja. Hij kon er 19 in zijn bek proppen, en toen moest hij uiteindelijk toch zijn maag legen via de mond. Toen iedereen eindelijk aangekomen was, was het al half 4. Iedereen ging zijn of haar tentje in en lekker slapen. Het was een zeer geslaagde dag.

Door Uw trouwe reporters Dubbel B, met de spellingscorrectie van GvW.

Dag:
Dubbel B en GvW