Bevers zaterdag

Om 11.00 uur ging iedereen zich verzamelen op het clubhuis om uitgezwaaid te worden in de bus. Alle zes de bevers hebben hun plekje in de bus opgezocht en werden door iedereen uitgezwaaid. Onderweg werd er vooral gesnoept, maar ook de boterhammen gingen uiteindelijk op.

Rond een uur of één kwamen we aan bij het clubhuis in Hoogerheide. De vrachtwagen, die gisteren was ingepakt, moest nu weer worden uitgeladen. Ook de bevers hebben daarbij goed geholpen!

Daarna was het tijd om de slaapzaal in te richten. Iedereen had al bedacht naast wie hij of zij wilde liggen, dus dat maakte het voor de leiding wel makkelijk. Een heleboel luchtbedden verder, was de zaal toch eindelijk klaar. Sommige bevers dachten dat het al bedtijd was, maar helaas, we gingen eerst nog eten.

Een heerlijk kopje tomaten- of kippensoep en een broodje knakworst voor diegene die dat wilde. Samen met de kabouters en welpen in één zaal eten was wel erg rumoerig, maar helaas konden we niet buiten eten omdat het regende.

Na het eten en de corvee was het tijd om de rest van het kampterrein te verkennen. We zijn langs alle buitenspeltakken gelopen om te zien hoe zij hun keuken aan het bouwen waren . De bevers vonden het ook erg bijzonder om te zien dat ze in tenten en hangmatten gingen slapen.

Bij terugkomst in de slaapzaal kwam Marco langs met post. Het was een hele grote enveloppe waar allerlei dingen in zaten. Twee grote puzzelstukken, een dvd en een brief met geheimschrift. De puzzelstukken zijn onderdeel van Hotsjietonia. Deze week zullen we alle stukjes moeten verzamelen om het weer compleet te maken. Op de dvd stond een filmpje van professor Plof. Hij is in het geheim bezig met een tijdmachine en zal daar iedere nacht aan werken. Hij vraagt de bevers of zij overdag kunnen helpen om de tijdmachine te bouwen. Niemand mag hiervan weten dus ssssssst…….

Karin en Anne
Speltak: