Bevers woensdag

Wat een feest vanmorgen zeg! Alle bevers werden om half 8 wakker gemaakt door toeters en bellen en héél veel lawaai! Het was wel even schrikken, maar nadat alle bevers hadden gezien dat de herrieschoppers gewoon stamleden waren, hadden ze eigenlijk alleen maar heel veel lol. Marco, de algemene kampleiding, vertelde de bevers dat we om half 9 zouden gaan ontbijten.

Door de herrie waren we allemaal klaarwakker, dus het aankleden ging heel wat vlotter dan op andere dagen. De bevers die corvee hadden, gingen buiten alvast alles klaarzetten, want we gingen met de binnen- en buitenspeltakken bij elkaar ontbijten.

Na het ontbijt hadden we even een kwartiertje om onze tanden te poetsen en om onze gezichten te wassen. Daarna moesten we allemaal achter het clubhuis gaan staan. We kregen ochtendgymnastiek van Mitchell en Iris. Ook de Macarena werd gedanst, en onze filmer Kees deed hier uitbundig aan mee!

Na de ochtendgymnastiek nam Tim het woord. Hij vertelde ons dat we het Safarispel gingen spelen. De kinderen werden ingedeeld in groepjes met verschillende leeftijden bij elkaar. Alle bevers hebben lekker gerend en ze hebben vooral heel goed geprobeerd het spel te winnen.

Toen was het tijd om te gaan lunchen. We hadden lekkere zelfgemaakte tomatensoep en een boterham gezond.

Na de lunch gingen we, in dezelfde groepen als vanmorgen, verschillende spelletjes spelen, zoals schatbewakertje en Hollandse Leeuwen. Dit deden we tot 15:00 uur. Toen ging het zo hard regenen en onweren, dat we maar lekker binnen wat spelletjes gedaan hebben.

’s Avonds aten we heerlijke pannenkoeken met stroop en poedersuiker. Als toetje kregen we een raketje!
Na het eten gingen de bevers zich klaarmaken voor de disco. Iedereen zag er prachtig uit. Alle bevers hebben gezellig gedanst. Ook hebben 3 van onze bevers een medaille gewonnen, doordat ze in de groepjes zaten met de meeste punten.

Na de disco gingen de bevers snel hun pyjama aan doen en daarna tandenpoetsen. Na een verhaaltje van Pluk ging het licht uit. Het duurde niet zo lang voordat de bevers sliepen.

Welterusten en tot morgen!

Anne en Karin
Speltak: