Bevers vrijdag

Vandaag was een spannende dag, want de tijdmachine moest weer gaan werken. Als het niet ging lukken, zou Rozemarijn erachter komen en dan mocht Professor Plof misschien nooit meer proefjes doen in zijn laboratorium!
Eerst kregen de bevers een filmpje te zien van Keet en Fleur Kleur. Ook zij zaten niet op de juiste plek, want door de tijdmachine is heel Hotsjietonia in de war geschopt. Nu hadden we dus alle filmpjes gezien, maar nog niet alle puzzelstukjes gevonden….

Hierna gingen we met auto’s naar het dorp om een cadeautje te kopen van het geld dat ze nog over hadden. Alle bevers liepen enthousiast door de action, natuurlijk wel bij de speelgoedafdeling. Uiteindelijk hebben ze wel allemaal iets leuks gevonden. Daarna werden alle bevers nog door Erwin op een ijsje getrakteerd.

Terug bij het clubhuis waren de bevers rustig aan het zitten toen ineens professor Plof langskwam! Hij had het laatste puzzelstuk bij zich en vroeg zich af of de tijdmachine al klaar was. Samen hebben ze de puzzelstukken in de machine gelegd en aan het wiel gedraaid. Na het opzeggen van de magische zin, was heel Hotsjietonia weer goed! Rozemarijn kwam ook ineens binnenlopen en was helemaal in de war. Ze had een beetje raar gedroomd…… De bevers en professor Plof hebben niks gezegd over de tijdmachine en Rozemarijn is er ook niet achter gekomen.

Professor Plof vond dat de bevers goed geholpen hadden en heeft gezegd dat ze de volgende keer weer mogen helpen met de proefjes. Rozemarijn had nog wat cadeau’s gekocht en alle bevers kregen een speciale Hotsjietonia tas.

Na het avondeten was het tijd voor de bonte avond. Uit alle groepen werden er stukjes opgevoerd en tussendoor werden echte scoutingliedjes gezongen.

Nu was het tijd voor het laatste nachtje slapen in Hoogerheide. Morgenonchtend worden we vroeg gewekt en moeten we alles inpakken en opruimen.

Tot morgen!

Karin