Bevers donderdag

Vandaag hebben alle bevers heerlijk uitgeslapen. Tot 09:00 uur om precies te zijn! Dit was natuurlijk wel logisch, want de disco was behoorlijk laat afgelopen gisteren. We hebben lekker rustig aan gedaan ’s ochtends.
Om half 11 zaten we aan het ontbijt. Van woensdagavond waren er nog wat pannenkoeken over, dus de bevers, welpen en kabouters kregen ook nog pannenkoeken bij het ontbijt. Dat was lekker! Ook de boterhammen die daarop volgden, gingen met gemak naar binnen.

Na het eten gingen de bevers tanden poetsen en hun gezicht wassen. We kregen hierna nog een filmpje te zien over Bas Bos en Rebbel. Zij hadden een harde knal gehoord, en waren beland in een sokkenwinkel! Na het filmpje mochten de bevers even lekker buitenspelen.

Rond 12:00 uur gingen we allemaal even naar de beverzaal. Toen we daar zaten, kwam er ineens iemand binnen. Het bleek Steven Stroom te zijn. Hij had een heel harde knal gehoord, en toen was hij ineens ergens waar hij niet hoorde te zijn. Ook zijn kompas deed het niet meer. Hij vertelde dat hij een speurtocht had, met smileys, en die zouden de bevers dan gaan lopen. Ook had Steven een puzzelstuk bij zich van Bas Bos en Rebbel. De puzzel is nu al bijna compleet.

Toen Steven weg was, pakten alle bevers hun rugzakje in. We gingen de speurtocht van Steven Stroom lopen. Steeds was er een briefje met 3 smileys erop. De ogen van de smileys wezen de kant op waar we heen moesten lopen. Onderweg zijn we gestopt om een appeltje te eten. De bevers hebben toen ook gezocht naar beestjes, die ze vervolgens in hun beestenverzamelbakje deden.

Elk smileybriefje werd door een andere bever gelezen. Zo vonden we, naar nog twee keer te hebben gestopt, uiteindelijk de weg weer terug naar het clubhuis.

Eenmaal bij het clubhuis aangekomen, hebben de bevers nog lekker even buiten gespeeld.
Daarna hebben we heerlijk gegeten. Dit keer waren het gebakken aardappeltjes met sla en een hamburger. Met het toetje konden de bevers kiezen tussen druiven, appel of sinaasappel.

Na het eten zijn de bevers meteen gaan douchen, want ze waren toch wel een beetje moe. Na een verhaaltje ging het licht uit, en gingen de bevers slapen.

Welterusten en tot morgen!!

Dag:
Anne