Kookstaf Maandag 5-7-2010

Zo daar zijn we weer. Vandaag konden we uitslapen. 6.45 liep de wekker af en sprongen we gevijfven (dus 5 man sterk) uit bed om de voorbereidingen voor de dag te treffen. Ja, u zult wel zeggen dat is laat, maar we hadden dan ook een rustige dag in het vooruitzicht. Eerst even koffie drinken, douchen en de spullen klaarzetten voor het ontbijt. Daarna even met het Dirkenkoor de mijn vrouw  telefonisch toegezongen, want zij verjaarde vandaag. Snel een sandwich naar binnen gegierd en boodschappen gaan doen.

Nadat we alle winkels in de omgeving hadden gezien (de meeste waren dicht) hadden we dan toch eindelijk de boodschappen en konden we terugkeren naar onze cuisine.

De voorbereidingen voor het diner zijn we vroeg begonnen in de hoop nog even van het mooie weer te kunnen genieten (het was eindelijk bewolkt en een graad of 25). Het diner bestond uit heerlijke kruimelige aardappelen, met naar keuze andente broccoli of bloemkool met een smeuïge groentesaus en dit alles gecompleteerd met boullets de boeffe hachee. Als desert een heerlijke frisse salade de fruits.

Gelukkig zijn TD 1 en de algemeen kampleider ons nog even komen bijstaan voor de makkelijke klusjes zodat we nog even 15 minuten rust hadden voordat de vuren ontstoken moesten worden. Precies om 18.15 uur, zoals van te voren al ingepland kon de maaltijd worden genuttigd. Iedereen genoot wederom van de heerlijke, voedzame maaltijd.

De keuken weer aankant gemaakt, spullen voor morgen klaargezet en broodbeleg gesneden en daarna nog even bij de Senior Scouts wat lekkers gebracht. De korte werkdag zit er voor de Dirken weer op en om 23.35 uur kunnen we nog even gaan genieten van een drankje en misschien nog een slokje Citronella (hiervoor onze dank aan de sponsor).

Groeten namens alle Dirken

Dirk V (5)