Kookstaf Dinsdag 6-7-2010

Hoppa om 7.00 uur ons comfortbale bedje uit. In een rap tempo koffie drinken eeehhhh zetten want dat heeft nog niemand gedaan. Nog steeds geen koffie op bed gehad. Hebben ze wel door dat de keuken de spil is waar alles om draait. Wij geloven van niet. Het mag de pret niet drukken.

Als snel komen de eerste kinderen hun kratjes ophalen. Natuurlijk stonden die al kant en klaar. Regeren is vooruit zien. Snel een boterhammetje naar binnen gieren en dan onze eigen boontjes gaan doppen. We zijn de rotste niet dus de boontjes van de rest gedopt. Samen met de bevers, waar zijn ze eigenlijk, de aardappelen geschild. Langzaam aan komen de kratjes weer terug, die daarna standaard terug gestuurd worden om nogmaals schoon gemaakt te worden.

Aangezien de koelkast leeg is moet die snel aangevuld worden. Ja, hoor ook de kookstaf mag vandaag het terrein verlaten en in kolonne naar de supermarkten. Ook wij moeten prioriteiten stellen en gaan eerste koffie en gebak doen in het lokale eet etablissement. Alwaar dirk IV de koffie via zijn rug naar binnen gegoten kreeg. Tot overmaat van ramp zien we dat het gaat om een leerbedrijf en begrijpen we waarom het terras leeg is. Aan alles komt een einde en dus ook aan ons kwartiertje pauze. Snel naar de super (dat zeg ik de boer) om daar de eerste boodschappen te halen.

Onderweg werd het duidelijk dat we goed op elkaar ingespeeld zijn. Dirk IV en V beschiken over telepatische gaven en besloten op het zelfde moment in twee verschilende auto's dat we nog langs de Gamma moesten. Op zoek naar grote vuilniszakken en vertrekken met een compleet oranje outfit zonder vuilniszakken. Aangezien niet alle ingredienten voor onze maaltijden beschikbaar zijn, moeten we nog even langs de specialiteiten winkel genaamd Lidl.

Bij Dirk IV slaat de oranje koorts toe en hij koopt allles wat oranje is. Voor ieder doelpunt willen we een traktatie voor de kinderen kopen. Dirk IV denkt dat we met dubbele cijfers gaan winnen. Na 20 liter melk, 10 kilo gehakt, 10 liter vla,10 liter yoghurt en nog wat andere producten gingen we weer clubhuiswaarts. Even koffie drinken en het overschot van de vorige dag opeten en dan fullspeed er tegen aan om klokslag 6 uur de maaltijd op te dienen. Het menu van de dag zag er als volgt uit:

Als hoofdgerecht handgevulde sperciebonen met gastronomisch bereiden kruimel aardappelen Daarnaast wordt er een ambachtelijk gedraaide Germaanse saucijs met jus de veaux geserveerd. Dit alles op een ratjetoe van verse groene gemengde sla en aangevuld met oranje paprika en winterpeen.

Dan als afsluiter eigen gemaakte vanille Bourbon ijs op een bedje van verse hand gesneden ananas afgeserveerd met een toefje geslagen room. Aangezien regeren vooruit zien is, zijn we weer begonnen met het maken van de kratjes voor morgen. Even Nederland gekeken met onze outfit die eerst oranje is en daarna blauwn is. Helaas geen tijd om feest te vieren want morgen wachten er weer honderd hongerige monden die gevoed moeten worden.

Tot morgen.

Dirk II en Dirk V.