Scouts Sr. Maandag 5-7-2010

Ochtend en middag

We werden wakker door een luid salvo van Dennis' scheten. We braken de tent af na het eten en ook de afwas werd gedaan. Daarna bedankten we de gastheer en gastvrouw voor de mooie slaapplek. Ze wensten ons een fijne week, en ze gingen weg. Toen maakten we ons klaar om te fietsen en we kregen het eerste deel van de route. Het waren wat sommetjes waaruit de coördinaten kwamen. Na 6 kilometer kwamen we erachter dat we de verkeerde kant op waren gereden. Jessie en Else kochten nog wat kersen en daarna mochten we weer terug. Maarten hielp ons op het goede spoor en nadat we na een tijdje stopten, belde hij Truus en Dennis, omdat we een pauze gingen houden. De tassen werden ingenomen, want ze waren best zwaar, en we kregen taart.
We reden verder met de kruispuntenroute over een lange dijk. Het was een lange dijk en na weer een tijdje kregen we een nieuw deel van de route. Toen gingen we weer fout en om half drie aten we de lunch (weer op het goede pad). De weg leidde weer langs een hele lange weg, en na heel wat gefietst te hebben kwamen we aan bij de camping.

Avond

Toen we aangekomen waren op de camping zijn we eerst lekker gaan zwemmen in het meertje aan de camping. Toen we lekker afgekoeld waren gingen we terug om te douchen. Terwijl sommige scouts nog aan het douchen waren, werd er al gekookt. We aten bloemkool met aardappel en gehaktbal. Na het eten gingen we afwassen. De kookstaf kwam ook nog even langs met lekkere mergpijpjes. Na het afwassen gingen we ff chillen. Aan het eind van de avond gingen we nog een spel doen waarbij je punten moet verdienen om de nieuwe Jules Verne te worden. We gingen ezeltjeprik doen, zonder ezel. Toen dart afgelopen was ging iedereen zijn of haar tanden poetsen en naar bed.

Jens

Dynamite, Guus en Jens