Scouts Jr. Zaterdag 3-7-2010

De junior scouts vertrokken zaterdag met "boot" richting de Caribische zee. Na een aantal minuten vertelde de captain dat de boot een aantal gebreken heeft, maar vast nog wel een tijdje mee kon. Dit was helaas niet waar. De geplande luxe vakantie viel in duigen en de scouts moesten overboord springen om het dichtstbijzijnde onbewoond eiland te bereiken. Gelukkig spoelde er ook een container aan waar alle spullen inzaten...

Nog net op tijd stonden alle tenten, want er was zojuist een tropische regenval begonnen. Vanuit de tent konden we goed de andere schipbreukelingen nat zien worden (haha)

De scouts werden ingedeeld in twee groepen, rood en blauw. Deze week kunnen ze punten verdienen, individueel en per groep. De winnaar krijgt aan het eind van de expeditie een kleine prijs.

Per groep werd ook een keuken gepionierd. Allebei de groepen waren echt heel snel klaar, zelfs sneller dan de senior scouts en de sherows!

Hierna gezamenlijk eten en openen. De scouts hebben toen hun tenten ingedeeld en de laatste dingen aan het kampterrein gedaan. Ze waren al behoorlijk moe... Om half 10 lekker douchen en op tijd naar bed. Morgen start de hike!!

Groetjes van de reisleiding!

Karin Vink