Kabouters en welpen woensdag 7-7-2010

Lieve papa's, mama's, opa's, oma's,

Vandaag was het de gezamenlijke kampdag. Helaas hield dit in dat we om half 8 (!) al uit ons bed getoeterd werden. Niet alle kabouters en welpen waren hier blij mee, gezien aan de minder vrolijke gezichten.

Gelukkig hadden we om kwart over 8 ochtendgymnastiek om degene die nog niet helemaal wakker waren te wekken. Er werd gedanst op "cowboys en indianen", "het vliegerlied" en uiteraard de macarena. Speciaal voor deze ochtendgymnastiek was Jules Verne met een luchtballon aan komen vliegen.

Nadat alle spieren los waren geschud gingen we ontbijten, waarna we richting het we naar het centrum gingen fietsen. Daar gingen we vossenjacht doen. Dit houdt in dat de kinderen op zoek moesten naar de leiding, die verkleed waren als allerlei wereldburgers. Zo waren er zigeuners, hollandse meisjes, russische vrouwen en nog veel meer.

In de stad kwamen we steeds meer moeders, vaders en andere (familie)leden van de kabouters en welpen. Nadat alle vossen gevonden waren, gingen we richting het clubhuis, waar we broodjes gezond gingen eten. Toen deze heerlijke boterhammen op hadden kon de kermis beginnen. Deze veranderde alleen snel al in een groot watergevecht, waarin iedereen (inclusief alle leiding) in het zwembadje van de bevers belande.

Helaas was het al weer snel vier uur, wat betekende dat er afscheid genomen moest worden van alle bezoekers. Nadat iedereen een dikke kus had gehad, gingen de kabouters en welpen richting de slaapzaal voor de dagelijkse siësta, aangezien het 's avonds ook weer laat werd.

's Avonds was namelijk de tradionele disco. Dit jaar hadden we een extra verassing. Een aantal scouts hadden namelijke beloofd om hun hoofd kaal te scheren wanneer Nederland in de finale zou belanden. En dit moest natuurlijk wel voor de hele groep gebeuren!

Om 10 uur was de disco alweer afgelopen, en moesten de kabouters en welpen weer richting hun bedje.

Groetjes van de welpen en de kabouterleiding

Welpen- en kabouterleiding
Categorie: