bevers - dinsdag

Dinsdag 6 juli

We hebben vandaag heerlijk met wat minder bevers tot 08.15 uitgeslapen. Er waren nu minder bevers bij ons omdat er na kamp een aantal bevers zijn die ons gaan verlaten en naar de welpen gaan, en vandaag al een dagje de sfeer mochten proeven van hoe het bij de welpen er aan toe gaat. Gister avond mochten ze hun bedden een trap hoger brengen naar de welpenzaal omdat ze een nachtje bij de welpen mochten slapen. Na het wakker worden -bij de bevers- en het aankleden gingen we even spelen, daarna heerlijk in het zonnetje ons ontbijt eten. Na het ontbijt mochten de kinderen nog even lekker spelen en onder tussen werden ze geholpen door een van de leiding met het pakken van de zwemspullen. Toen iedereen dat gedaan had kregen we heel belangrijk bezoek van alle dirken(zo heten de heren van het kookteam, dirk1,2,3,4,5). Dit bezoek was omdat de bevers eigenlijk de aardappels moesten schillen voor het avond eten, als tegenprestatie kregen alle bevers een kleurplaat die ze zo mooi mogelijk moesten maken voor de “dirken“. Na het maken van de kleurplaat gingen we nog even de zonnebrand opdoen en daarna met de auto richting het zwembad. In het zwembad hebben de bevers zich heel erg goed vermaakt, ook was het gezellig dat de welpen, kabouters en de sherows er waren. Tijdens het zwemmen gingen we er even snel uit om onze lunchpakketjes op te eten, dit viel niet mee aangezien ze de glijbaan erg leuk vonden en belangrijker dan een boterham! Na het eten gingen de bevers weer snel het zwembad in en dit hebben ze nog wel een paar uur volgehouden. Toen het helaas tijd was om terug te gaan hebben we allemaal even onze haren gewassen en daarna omgekleed en terug gegaan. Toen we weer aangekomen waren op het clubhuis gingen de bevers nog even spelen en werd er onder tussen door de leiding de handdoeken en zwembroeken opgehangen in het lekkere avond zonnetje.
Omringd door alle zwemkleding zaten alle kinderen aan tafel. Het avond eten was weer een heerlijk maaltje van aardappels sperziebonen een braadworst en sla de bevers hebben dit heel goed opgegeten. Na het eten is er nog even de afwas gedaan en hierna zijn de bevers naar bed gegaan en de bevers sliepen als roosjes. Ze wilden wel erg graag voetbal kijken, maar waren zo moe dat ze tijdens het eten al bijna in slaap vielen. Dus zelfs door al het gejuich heen, hebben de bevers weer heerlijk geslapen.

Dag:
wouter