Junior Scouts

Dit speltak is niet meer actief binnen de groep.

De junior scouts is een speltak voor jongens en meisjes van 11 tot 13 jaar. Ze zijn te herkennen aan hun berge uniform met het scouts insigne op de linker borstzak. Net als de andere speltakken hebben ze ook de das met het logo van de Scouting Prins Hendrikgroep.

De junior scouts is de eerste zogenaamde buitenspeltak. Dit betekent dat ze op kamp buiten slapen in een tent en zelf koken. Bij de junior scouts ligt de nadruk op het op een leuke manier leren van de basis technieken van de scouts. Hierbij valt te denken aan tocht technieken, pionieren, tenten opzetten en koken. Deze technieken worden afgewisseld met allerlei spelletjes en uitdagende andere programma’s. Gedurende het zijn er verschillende weekenden en het seizoen wordt afgesloten met een gezamenlijk zomerkamp. Alle speltakken gaan dan mee, echter draaien ze hun eigen programma.

De opkomst van de junior scouts is elke vrijdag van 19:00 uur tot 21:00 uur op het clubhuis.